پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی خلیج فارس که سابقه چندانی در صنعت پتروشیمی نداشت و همین امر موجب عملکردی ضعیف از سوی وی شده بود استعفا داد.
شعارسال:مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی خلیج فارس که سابقه چندانی در صنعت پتروشیمی نداشت و همین امر موجب عملکردی ضعیف از سوی وی شده بود استعفا داد.

مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی خلیج فارس که سابقه چندانی در صنعت پتروشیمی نداشت و همین امر موجب عملکردی ضعیف از سوی وی شده بود استعفا داد تا مدیری دیگر آنهم بدون سوابق فعالیت چشمیگر در صنعت پتروشیمی جایگزین وی شود. گوئی سرنوشت این شرکت نوپا اینگونه رقم خورده است. شرکتی که اگرچه با هدف‌هایی بزرگ بنا نهاده شد اما تا کنون تنها هزینه هایی را به هلدینگ خلیج فارس تحمیل کرده و نتایج مثبتی را بنابر اهداف خود رقم نزده است.

در این بین اگرچه بالاخره مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی خلیج فارس استعفا داد و مدیری دیگر به جای وی منصوب شد اما به نظر می‌رسد قرعه مدیریتی دراین مجموعه به نام مدیرانی می‌افتد که تخصصی در صنعت پتروشیمی ندارند.

چراکه کاکوئی نژاد مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی خلیج فارس علی رغم نبود سابقه فعالیت در این صنعت و حضور کوتاه در پتروشیمی امیرکبیر براین مسند تکیه زده بود و به اذعان کارشناسان نیز عملکرد وی با نقدهای زیادی همراه بوده است. برهمین اساس 15 مهرماه نیز انتصابی دیگر در این سمت اینبار با حکم ربیعی مدیر تازه نفس هلدینگ خلیج فارس رقم خورده که آنطور از شواهد پیداست رضا عباد زاده سمنانی نیز تجربه کافی فعالیت در این صنعت را ندارد. اما باید دید دیدگاه مدیران هلدینگ خلیج فارس برای مدیریت این شرکت چیست که هر 2 مدیر هلدینگی تصمیم به انتصاب هایی بدون تخصص پتروشیمی داشته اند.

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان تاکید داشتند کاکوئی نژاد از جنس پتروشیمی نبوده و توانائی اداره این شرکت را نداشته تا جاییکه مهم ترین بخش رزومه وی حضوری کوتاه مدت در پتروشیمی امیرکبیر اعلام شده بود. سابقه ای که موجب آشنائی نژادسلیم با وی و آوردنش به هلدینگ خلیج فارس شد. کاکوئی پیش از این انتصاب ابتدا مدتی به عنوان مشاور اقتصادی نژادسلیم به این شرکت آمد ولی به یکباره از آن شرکت می‌رود تا پس از آن به عنوان مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس برگردد.

او از جمله مدیران هلدینگ خلیج فارس بود که انتظار می‌رفت در صورت جدائی نژادسلیم، شب قبل ساک خود را بسته و از این شرکت جدا شود اما از جمله آخرین مدیران برکنار شده هلدینگ محسوب می‌شود .

دراین بین حکم رضا عباد زاده سمنانی نیز در حالی امضاء شد که او هم از جنس پتروشیمی نیست و برای مجموعه بزرگ هلدینگ خلیج فارس یک صفر کیلومتر محسوب می شود. دراین بین با این انتصاب بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند لیست اسامی مدیران فعال در هلدینگ خلیج فارس که قرار بوده ربیعی آنان را تغییر بدهد در حال رسیدن به انتهاست. تا جاییکه با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان این روزها برای ثبت آخرین نام در لیست بلندبالای تغییرات هلدینگی نام خود ربیعی به چشم می‌خورد که باید دید تا چه اندازه این پیش بینی قابل تحقق است!


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار18مهر 97، کد خبر: 3837،www. naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین