پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۹۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه روحانی با برخی از وزرا دارای ملاحظاتی است، گفت: یکی از آنها شریعتمداری است که رئیس ستاد انتخاباتی روحانی بوده و احساس دِین و وام‌داری نسبت به او دارد.وی گفت: روحانی می‌خواهد با این نگاه هزینه خود را کم و بار این کار را به مجلس منتقل کند، در حالی‌که می‌داند حوزه فعالیت آقای شریعتمداری، کار و رفاه اجتماعی نیست و ارتباط مستقیمی با این بخش نداشته که البته مجلس هم روی این مسئله حساسیت خواهد داشت؛ بنابراین شانس شریعتمداری در مجلس بالا نیست و بعید می‌دانم مجلس برای وزارت کار به او رای اعتماد دهد.

شعار سالحجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص احتمال معرفی محمد شریعتمداری بعنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور خصوصا در زمینه مسائل اقتصادی و مطالبه مردم، بنا بود در دولت تغییراتی ایجاد شود؛ اما پس از اینکه رئیس‌جمهور این کار را انجام نداد مجلس وارد عمل شد و دو وزیر را استیضاح کرد درحالی‌که هدف‌گیری مجلس حداقل ۵ وزیر بود.

وی افزود: مجلس بر اساس مطالبه مردم به دنبال تغییرات دیگری هست و به آن دو وزیر اکتفا نخواهد کرد و طبعا هر وزیری که در این شرایط برای استیضاح به مجلس بیاید، کارش سخت است و مانند گذشته نیست. به همین دلیل موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و راه و وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح است و هرکدام از آنها که به صحن بیایند احتمال استیضاح‌شان بالا است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم ادامه داد: در بعضی پیام‌هایی که نمایندگان دریافت کردند اینگونه مطرح شد که رئیس جمهور نمی‌خواهد استیضاح مطرح شود و تمایل دارد دولت خود جابجایی‌ها را انجام دهد.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه روحانی با برخی از وزرا دارای ملاحظاتی است، تصریح کرد: یکی از این وزرا شریعتمداری است که در دوران انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد او بوده و به نوعی احساس دین و وام‌داری نسبت به او دارد؛ به همین دلیل رئیس جمهور نمی‌خواهد مستقیما در تغییر او ورود کند و اگر هم ورود کرد، به نحوی باشد که هزینه آن را نپردازد. به همین دلیل موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای او مطرح کرده است.

وی گفت: روحانی می‌خواهد با این نگاه هزینه خود را کم و بار این کار را به مجلس منتقل کند، در حالی‌که می‌داند حوزه فعالیت آقای شریعتمداری، کار و رفاه اجتماعی نیست و ارتباط مستقیمی با این بخش نداشته که البته مجلس هم روی این مسئله حساسیت خواهد داشت؛ بنابراین شانس شریعتمداری در مجلس بالا نیست و بعید می‌دانم مجلس برای وزارت کار به او رای اعتماد دهد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی شریعتمداری بعنوان وزیر کار یک اقدام سیاسی و بی‌توجهی به مطالبه مردم و مجلس است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برخی زمزمه‌ها حاکی از آن است که گزینه جایگزین برای شریعتمداری مشخص است تا اگر در مجلس رای نیاورد، آن فرد معرفی شود.

سبحانی‌نیا عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی از وزرا در حوزه فعالیت خود کار نکرده‌اند و تخصصی در آن ندارند و اگر این چرخه اصلاح نشود، مشکلات گذشته تکرار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: باید نیروهای جوان و کارآمدی که تحرک ایجاد می‌کنند و در حوزه کاری خود دارای تخصص هستند، عهده دار مسئولیت‌ها شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 20مهر 97، کدمطلب: 4425758، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
ا.ف75
دقیا مشکل اصلی کشور ما هین رودر بایستی هاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
یعنی چی وزرا در حوزه تخصصی خودشون کار نکردن؟ یعنی سرنوشت یک کشور افتاده دست افاردی که اصن تخصصی در زمینه کاری خودشون ندارن؟
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
آقای شریعتمداری هم کم قدرت نداره برای همین همیشه مورد ملاحظه قرار میگیره
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین