پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
استاندار فارس گفت: تحول و اتفاق بزرگ در حوزه کشاورزی استان مستلزم عزم همگانی و همراهی همه دست اندارکاران این حوزه است.نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که در گذشته مدیریت آب در کشورمان مورد توجه نبوده است و موجب بروز مشکلاتی در شرایط فعلی برای کشاورزان شده است، افزود: کشاورزان به عنوان عنصر اصلی در تولید محصولات کشاورزی باید بر اساس شرایط روز در زمینه مصرف آب برنامه ریزی کنند.

شعار سالمهندس اسماعیل تبادار در دیدار مدیران خانه کشاورز استان با بیان این که حوزه کشاورزی به دلیل کارآفرینی، معیشت افراد و تولید مایحتاج مردم بخش مهمی در اقتصاد استان محسوب می شود، اظهارداشت: کشاورزی وابسته به آب است و بدون مدیریت آب نمی توان بخش کشاورزی را به درستی مدیریت کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که در گذشته مدیریت آب در کشورمان مورد توجه نبوده است و موجب بروز مشکلاتی در شرایط فعلی برای کشاورزان شده است، افزود: کشاورزان به عنوان عنصر اصلی در تولید محصولات کشاورزی باید بر اساس شرایط روز در زمینه مصرف آب برنامه ریزی کنند.

وی با بیان این که ورودی آب سد درودزن که در گذشته حدود یک میلیارد مترمکعب بوده در سال گذشته به حدود 80 میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: این میزان آب را نمی توان برای بخش کشاورزی در حوزه آبریز سد درودزن اختصاص داد.

استاندار فارس با اشاره به این که حدود 80 درصد از مصرف آب در استان از آب های زیرزمینی است که موجب بهره گیری از ذخیره سفره های زیرزمینی و آسیب جدی به خاک می شود، ادامه داد: با تداوم روند فعلی علاوه بر آب، خاک استان نیز دچار مخاطره خواهد شد که بسیار خطرناک است زیرا بازسازی خاک نیازمند صدها سال زمان است.

مهندس تبادار با تاکید بر این که مدیریت تلفیقی در حوزه کشاورزی و بهره گیری از همه امکانات موجود می تواند موجب کاهش مشکلات و ایجاد تحول در بخش کشاورزی شود، افزود: آگاهی و مطالبه مردم می تواند موجب اصلاح وضعیت فعلی شود.

وی توزیع عادلانه آب را خواسته به حق کشاورزان دانست و افزود: کشت دوم در اراضی زراعی استان به هیچ وجه نباید مورد حمایت قرار گیرد و تا حد ممکن باید محدود شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس خواستار انتقال مشکلات عینی و واقعی کشاورزان استان توسط تشکل های بخش خصوصی مانند خانه کشاورز شد و تصریح کرد: رفع مشکلات کشاورزان استان در دستور کار مدیریت ارشد استان فارس قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا تاریخ انتشار 18 مهر 97، کدمطلب: 762825، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین