پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به حواشی ایجاد شده پیرامون انتصابات در معاونت حمل و نقل واکنش نشان داد و گفت: مدیر توصیه‌ای و سفارشی نداریم.

شعارسال: محسن پور سید آقایی در مراسم معارفه فرنوش نوبخت به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو یکی از اصلی‌ترین شرکت‌ها در حوزه حمل و نقل است، گفت: این شرکت نقش زیادی در بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا می‌کند و توجه به این شرکت تاثیرگذار در بهبود رفاه و زندگی مردم است.

وی با اشاره به اهمیت مترو در زندگی مردم، گفت: به دلیل این اهمیت است که تغییرات را از این شرکت شروع کردیم و در انتخاب گزینه‌های مختلف نیز دقت لازم را داشته‌ایم. به طوریکه رزومه‌هایی را که برای تعیین مدیرعامل این شرکت در اختیار داشتیم مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دادیم که نهایتا منتهی به انتخاب مهندس فرنوش نوبخت شد که خدا را شاکریم این انتخاب ما بازخوردهای خوبی داشته است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مهندس نوبخت از مدیران اهل تسنن است، گفت: انتخاب این فرد که بر اساس لیاقت بوده نشان می‌دهد که هیچ تبعیض قومی و مذهبی در نظام ایران جایی ندارد و انتخاب‌ها بر اساس شایستگی افراد بوده است و بعد از آنکه رزومه نوبخت را بررسی کرده و به انتخاب نهایی رسیدم متوجه شدم که مهندس نوبخت از مدیران اهل تسنن است که از این موضوع خوشحال شدم، چرا که ذهنیت تبعیضی نسبت به مذاهب نداریم و توانمندی‌های فردی مهمتر است.

وی با بیان اینکه در انتخاب مدیران برای شرکت در مترو به ترکیب و توانایی مهندس ربیعی نیز تکیه کردیم که به عنوان رئیس هیات مدیره کار خود را انجام خواهد داد، گفت: انتخاب‌های ما در مترو درست بوده چرا که بازتاب‌های مثبت زیادی داشته است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه، هیات مدیره مسئولیت‌های زیادی دارد، به افزایش نقش هیات مدیره در مدیریت مترو تاکید کرد و گفت: هیات مدیره باید به شدت نسبت به اتفاقات شرکت مسئولیت داشته باشد و نباید صرفا ماشین امضاء مدیرعامل باشد بلکه نقش راهبردی دارد و مابقی افراد باید تابع دستورالعمل‌ها باشند.

وی با بیان اینکه اصولا در شرکت‌های توسعه یافته هیات مدیره نقش زیادی ایفا می‌کند، گفت: ممکن است مدیرعامل مترو به اقتضای مسئولیت اجرایی‌اش تصمیم عجولانه‌ای بگیرد که همه ابعاد را نیز در نظر نگیرد اما هیات مدیره باید با نظارت و سیاستگذاری دقیق مانع از تصمیمات عجولانه شود که البته این به معنای دخالت در کار مدیرعامل نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدیرعامل در حیطه تصمیمات حتما باید با هیات مدیره هماهنگ باشد، گفت: امیدوارم اتفاقات قبلی تکرار نشود و در مورد معاملات نیز باید بگویم که موارد زیر نظر هیات مدیره تصویب و بررسی شود و کارهایی که خیلی عجله‌ای انجام می‌شد مثل قراردادهایی که در ماه‌های اخیر با اصرار می‌خواستند که امضاء شود را باید هیات مدیره مانع شود و اگر کمیته قراردادها نبود ما مواجه بودیم با قراردادهایی که در چند ماهه جابجایی امضاء می‌شد که دست و پای مدیریت را می‌گرفت و امیدواریم تیم جدید با قدرت و صلابت کار را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه سیاست ما در مترو افزایش بهره وری است، گفت: اولویت ما این است که کیفیت جذب مسافران را افزایش دهیم و نباید به دنبال پروژه‌هایی برویم که آمار را بالا ببرد بلکه باید به دنبال پروژه‌هایی باشیم که موجب ارتقای کیفیت و جذب مسافر باشد و هر پروژه‌ای که در مترو تعریف می‌شود در آخر باید منجر به رضایت مسافران شود و از رویکرد فیزیکی صرف خارج شویم و نباید همه شاخص‌ها در نگاهمان به توسعه آمار و عددی باشد بلکه باید به کیفیت نیز توجه کنیم.

پور سیدآقایی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های قدیمی بیشتر نگاه توسعه فیزیکی داشته، تصریح کرد: دائما تلاش‌ها حول ساخت راه‌آهن، مترو، بزرگراه و ... بوده است و این نگاه باید عوض شود. چرا که باید توجه‌مان به مردم باشد و اولویت من در بهره برداری مترو بهبود شاخص کیفیت زندگی است.

وی با اشاره به انتقادات وارده در خصوص جابجایی‌ها در معاونت حمل و نقل، گفت: برخی دوستان می‌گویند موجبات جابجایی‌ها در این معاونت به کجا می‌رسد که من گفتم موج جابجایی‌ها به آنجا می‌رسد که افراد بر اساس شایستگی منصوب شوند و جالب است که برخی در مقابل انتصابات گارد می‌گیرند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه گروهی که بر اساس توانایی‌ها انتخاب شده‌اند باید از این جابجایی‌ها خوشحال شوند، تصریح کرد: آنهایی باید نگران باشند که به جای شایستگی بر اساس رابطه بازی و توصیه به جایی رسیده‌اند، چرا که بنا نداریم در این دوره مدیریت بر اساس رابطه، توصیه و اصرار کسی را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه افراد بر اساس شایستگی انتخاب می‌شوند و اگر کسی از احتمال جابجایی‌اش نگران است باید به خود برگردد و یا اصلاح شده و یا تغییر کند، گفت: برخی شروع کردند علیه جابجایی حرف می‌زنند و فکر می‌کنند که افراد می‌توانند مادام العمر در یک پزیشن باقی بمانند. البته هیچ کس مصون از خطا نیست و ما نیز ادعای دانای کلی نداریم اما رویکردمان شایسته سالاری است و حفظ افراد سالم و توانا در مجموعه است و اگر اشتباهی در این زمینه داشته باشیم آن را رفع می‌کنیم. ولی بدانید که ارائه توصیه از این و آن و از کانال‌های مختلف پیام رساندن درست نیست چرا که معتقدم مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید و اگر توصیه‌ای به من شود سریعا شک می‌کنم. چرا که از نظر من اگر در خصوص یک نفر از چند کانال توصیه شود نشان می‌دهد که این فرد توانایی کافی را ندارد.

وی با بیان اینکه مدیران بر اساس ملاک و چهارچوب درست همچون توانایی، صداقت، سلامت و ... انتخاب می‌شوند گفت: نه اعتقادات سیاسی و نه گرایشات مذهبی در انتخابات دخیل نیست.

وی در پایان توصیه کرد که شرکت بهره برداری مترو از هر گونه شایعه دوری کند و گفت: شایعه سبب می‌شود که توان مدیریت کاسته شود و اگر مدیران به مسائل کاری بپردازند به اهداف زودتر می‌رسیم.

در این مراسم از زحمات احمدی بافنده که در جلسه غیبت داشت تقدیر و حکم مهندس فرنوش نوبخت به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری به وی ارائه شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22مهر1397 ، کدخبر: 96072212240: www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
ما هم امیدواریم واقعا مدیر توصیه ای نداشته باشین اما واقعا این اتفاق میوفته؟
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین