پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
نخستین گام قبل از مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم، آشنایی با برچسپ ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور است.متاسفانه انواع کدها و برچسب های تقلبی در این حوزه رواج پیدا کرده و آشنایی با برچسب های اصالت دار ، تبدیل بنوعی ضرورت گشته است.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی غذا و دارو بوشهر با توجه به اینکه بخش زیادی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشور ما می‌شود، کنترل و نظارت سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حایز اهمیت می‌باشد.
یکی از راه‌های اطمینان از اصالت و سلامت این گونه کالاها وجود برچسب‌های اصالت بر روی کالا می‌باشد.
سازمان غذا و دارو برای کلیه محصولات سلامت محور اعم از خوراکی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامی نموده است.
سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت (TTAC System) که به اختصار "سامانه تی تک" نامیده می‌شود مجموعه از بانک‌های اطلاعاتی، نرم افزارهای مختلف، سرویس‌های اطلاعاتی، روال‌ها، پروتکل‌ها و استانداردهای فنی است که حسب نظر سازمان غذا و دارو ایجاد شده و وظایف مختلف مرتبط با طرح همانند ایجاد شناسنامه الکترونیک اختصاصی فرآورده‌ها، تکمیل آنها، امکان ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت، بازرسی‌ها، برنامه ریزی‌ها و بسیاری از موارد دیگر را برعهده دارد.
بازرسان معاونت غذا و دارو کلیه را در سطح عرضه مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده اقلام فاقد محصولات سلامت محور برچسب اصالت، اقدام به جمع آوری کالا می‌نمایند.
در حال حاضر کلیه محصولات سلامت محور بایستی دارای برچسب اصالت یا برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت باشند و هیچگونه برچسب دیگری مورد تأیید نمی‌باشد.
مصرف کنندگان گرامی باید جهت استعلام اصالت کالای خریداری شده، ابتدا لایه رویی برچسب را خراشیده و سپس کد اصالت 16 رقمی را به شماره 20008822 پیامک، ویا از سامانه www.ttac.ir استعلام کنند.
مشخصات برچسب‌های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت
برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارای بخش‌های زیر می‌باشد:
-شناسۀ تجاری فرآورده (GTIN)
-شناسۀ ردیابی، رهگیری (UID)
-شمارۀ سری ساخت (Lot/Batch Number)
-تاریخ انقضا (Exp Date)
- شناسۀ اصالت

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دانشگاه علم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر، تاریخ 27 آذر 96، کد مطلب: 13949،www.bpums.ac.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین