پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۶۳۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
دکتر تیمور رحمانی، اقتصاددان خوشنام ایرانی در یادداشتی نوشت: اقتصادخوانده‌های عزیز حداقل حرمت رشته خود را نگه دارند و از اصطلاحات گنگ و نامفهوم استفاده نکنند.

شعارسال: به اعتقاد تیمور رحمانی، استفاده از اصطلاح «بازار موهوم ارز» در شرایط کنونی از سوی اقتصاددانانی که خود را موصوف به توسعه‌گرا یا سایر صفت‌ها می‌دانند همان اندازه عجیب است که به‌کار بردن اصطلاح «سالم‌سازی نقدینگی» برای وصف وضعیت تحولات کمیت‌های پولی از سال ۱۳۹۲ به بعد از سوی برخی اقتصاددانان جریان مخالف آنها.

گفتنی است اصطلاح «بازار موهوم ارز» از ساخته‌های برخی از اقتصاد‌خوانده‌های نهادگرا است که از نظر منطق اقتصادی پشتوانه ندارد. عبارت «سالم‌سازی نقدینگی» هم تز یکی از وزرای دولت یازدهم بود که پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی مأموریت خود را پیشبرد این تز می‌دانست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی 55 آنلاین ، تاریخ انتشار: 23مهر 1397 ، کدخبر: 147832،www.55online.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین