پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در اعتراض به تغییر سهمیه دانشجویان ذخیره رشته پزشکی این دانشگاه که مانع از حضور آنها به کلاس درس شده است، تجمع اعتراضی آمیزی کردند.

شعارسال: یکی از دانشجویان معترض رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان این‌که چهارشنبه دوهفته پیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به طور رسمی اسامی پذیرفته شدگان قطعی رشته پزشکی سال تحصیلی 97-98 این واحد دانشگاهی اعلام و شروع به ثبت دانشجویان در این دانشگاه کرده است،‌اظهار کرد:‌ امروز دوشنبه 23 مهرماه بعد از گذشت یک هفته از سال تحصیلی کادر آموزشی دانشگاه مانع از حضور دانشجویان در کلاس درس شدند.

وی عوض کردن سهمیه ذخیره پذیرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد واحد یزد را تنها دلیل ذکر شده از سوی کادر آموزشی این دانشگاه عنوان کرد و افزود:‌ دانشجویان در حالی از حضور در کلاس منع شدند که با دعوت دانشگاه آزاد یزد از دانشگاه‌های قبلی خود انصراف و برای ادامه تحصیل در دانشکده علوم پزشکی علی ابن ابیطالب یزد ثبت‌نام کردند.

این دانشجوی معترض با چشمانی اشکبار ادامه داد:‌ ما از کل کنکور و دانشگاه فقط دیشب آنهم به دلیل خرید کتابهای تجویز شده از سوی اساتید خوش بودیم و امروز هم تمام آرزوهایمان ناامید شدیم.

وی گرفتن شدن تمام فرصت‌های تحصیلی در داخل و خارج کشور را مهمترین دلیل اعتراض خود دانست و گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از ورود دانشجویان پزشکی به کلاس درس ممانعت کرده که پیش از آن شهریه کامل تحصیل را اخذ و کارت دانشجویی را برای آنها صادر کرده است.

پدر یکی دیگر از دانشجویان معترض با بیان این‌که پسرش ذخیره ردیف سه پزشکی بوده است در گفت‌و‌گو با ایسنای یزد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد با اعلام رسمی و قطعی اسامی پذیرفته شدگان رشته پزشکی در این واحد دانشگاهی امیدواری و در حال حاضر با جلوگیری از ادامه تحصیل آنها نا امیدی و سردرگمی را برای دانشجویان و خانواده آنها ایجاد کرده‌اند.

یکی دیگر از دانشجویان معترض رشته پزشکی به نام خانم شیرین که ادعا کرده تراز قبولی وی 9300 بوده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با انتشار رسمی اسامی ما در لیستی تحت عنوان «لیست اسامی قطعی پذیرفته شدگان پزشکی» از ما برای ثبت‌نام در این دانشگاه دعوت کرده و الان بعد از گذشته تمام فرصت‌های تحصیلی در سال جاری و انجام تمام فرآیند ثبت‌نام مانع از حضور و ادامه تحصیل ما در این دانشگاه شده است.

وی اشتباه کاری را تنها دلیل ذکر شده از سوی کادر آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برای ممانعت از حضور دانشجویان پزشکی این دانشگاه عنوان کرد و گفت:‌ من در حالی سردرگم برای ادامه تحصیل هستم که پیش از این در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بوده و به خاطر حضور در دانشگاه آزاد یزد و تحصیل در رشته پزشکی انصراف داده‌ام.

شیرین عدم پاسخگویی شفاف و قطعی را یکی دیگر از دلایل اعتراض و تجمع خود دانست و بیان کرد:‌ من نمی‌دانم با چه رویی باید به خانه برگردم.

مرتضی یکی دیگر از دانشجویان پذیرفته شده رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در پایان گفت:‌ من پیش از این در حال تحصیل در رشته بینایی سنجی دانشگاه زاهدان بودم که با تماس دانشگاه آزاد یزد و اعلام رسمی پذیرفته شدن در رشته پزشکی این دانشگاه از محل تحصیل خود انصراف به یزد آمدم.

منبع: ایسنا


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 24مهر 1397 ، کدخبر: 668310،www.tabnakyazd.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین