پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
استاندار قزوین حفظ منابع آبی را مهمترین اولویت استان در احیای حقوق عامه اعلام کرد.

شعار سال: "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین در احیای حقوق عامه است که باید با همکاری دستگاه قضا برای تحقق آن اقدام کرد.

وی بیان داشت: مجموعه نظام باید به این حق عامه توجه کنند وگرنه دشت قزوین با مشکل زیست محیطی که تهران و کرج را نیز تحت تاثیر قرار می دهد مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید منابع آبی خود را حفظ کنیم افزود: در دولت دوازدهم به این مسئله توجه جدی شده و اقدامات خوبی در این رابطه از جمله احیای حق آب قزوین از رودخانه شاهرود و انتقال آب از سد طالقان صورت گرفت.

زاهدی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی های قزوین گفت: این استان از مناطق دارای سابقه طولانی فرهنگی، تمدنی و دینی در کشور است و آثار باستانی هفت هزار ساله تا آثار تاریخی بعد از اسلام و وجود و حضور علما، دانشمندان و شخصیت‌های سیاسی بر ظرفیت‌های آن افزوده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: قزوین استانی با موقعیت استراتژیک است که شرایط خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و حمل و نقل دارد و به همین دلیل از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اولین دشتی که در کشور مورد مطالعه قرار گرفت دشت قزوین بود و اولین سیستم نوین آبیاری کشور در این دشت اجرا شد.

زاهدی یادآور شد: قزوین با داشتن یک درصد مساحت کشور بیش از 4.5درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند که افتخاری برای کشاورزان و متولیان امر کشاورزی در قزوین است.

وی با بیان اینکه قزوین در زمینه صنعت نیز پیشینه منحصر به فردی دارد، افزود: اولین شهر صنعتی کشور در قزوین ساخته شده است که نشان می دهد ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعتی در قزوین وجود دارد.

زاهدی گفت: قزوین به دلیل سابقه تاریخی و جاذبه‌ های فرهنگی در صنعت گردشگری نیز ظرفیت خوبی دارد که استفاده از این توانمندی‌ ها و توسعه ظرفیت‌ های گردشگری در سالجاری از اولویت‌های استان است.

این مسئول ارشد استان ادامه داد: قزوین با پیشینه‌ ای فرهنگی به عنوان یک قطب علمی و دانشگاهی کشور مطرح است و دانشگاه های خوب و برتر کشور در قزوین مستقر هستند.

زاهدی یادآور شد: دولت نیز کمک‌های زیادی را برای توسعه علمی و فناوری استان داشته که از جمله بزرگترین شتاب دهنده کشور به زودی در استان اجرایی می شود.

استاندار با بیان اینکه همه اقوام ایرانی در قزوین حضور دارند افزود: این اقوام و گروه‌های مختلف بدون کمترین مشکلی در‌ استان در سطوح مختلف صنعت، کشاورزی، مدیریت و ... مشارکت می کنند و به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان افزوده اند.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه هنر نیز برجسته است افزود: این استان با توجه به سابقه خوشنویسی و حضور شخصیت های برجسته این هنر به عنوان پایتخت خوشنویسی در کشور انتخاب شده و هر دوسال یکبار جشنواره خوشنویسی در قزوین برگزار می شود.

این مسئول اضافه کرد: قزوین از این لحاظ میزبان طلایی‌ ترین و عرفانی‌ ترین هنر دنیا است و البته در بقیه هنرهای تجسمی نیز توانمند و صاحب سبک محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همکاری و مشورت پذیری خوبی میان دستگاه‌های استان برقرار است افزود: وحدت بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها، همدلی، همکاری و مشورت پذیری مناسبی در استان حاکم است که نتایج بسیار خوبی از این ارتباط و همکاری ها به دست آمد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 26 مهر 97، کد مطلب: 766106،www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین