پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
وزیر نفت گفت: بحث های تولید مازاد در اجلاس الجزایر یا کمیته نظارتی نیست و این کمیته تنها باید رصد کند که متعهدین پیمان کاهش تولید، چقدر عمل کرده و چقدر عمل نکرده اند و نتیجه را به اجلاس وزیران گزارش دهد و کمیته نظارتی هیچ وظیفه ای به جز این ندارد.
شعارسال: بیژن زنگنه، وزیر نفت در خصوص انتشار اخباری از نشست کمیته وزارتی الجزایر مبنی بر صدرو مجوز برای کشورهای دارای ظرفیت مازاد نفت که بتوانند بدون هیچ محدودیتی و آزادانه تولید خود را افزایش داده و به تقاضای مشتریان پاسخ دهند، اظهار داشت: چنین چیزی در اجلاس الجزایر توافق نشد؛ موضوع تولید جبرانی نفت ایران از سوی سایر کشورها نه در بیانیه آمده است و نه امضا شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایران همیشه مخالف تولید جبرانی نفت بوده عنوان کرد: در اجلاس های گذشته ایران مخالفت خود را با تولید جبرانی نفت کشورهایی که نمی توانند تولید خود را به سقف تولید برسانند اعلام کرده است و اساساً اجلاس الجزایر جایی برای این گفتگو ها نبود.

وزیر نفت در ادامه افزود: بحث های تولید مازاد در اجلاس الجزایر یا کمیته نظارتی نیست و این کمیته تنها باید رصد کند که متعهدین پیمان کاهش تولید، چقدر عمل کرده و چقدر عمل نکرده اند و نتیجه را به اجلاس وزیران گزارش دهد و کمیته نظارتی هیچ وظیفه ای به جز این ندارد.

زنگنه با تأکید بر اینکه کمیته نظارتی حق ورود به مسائلی نظیر تولید مازاد را ندارد، عنوان کرد: سهم تولید ایران مشخص است و اگر ایران به هر دلیلی نتواند تولید خود را به سقف برساند، هیچ کشوری حق ندارد مازاد تولید ایران را تولید کند.

وی در ادامه افزود: عربستان ظرفیت تولید ندارد و آنچه که در حال حاضر به بازار روانه می کند با کمک بخش هایی است که از سال های گذشته تولید و ذخیره کرده است؛ اگر این روزها عربستان سعی می کند تولید خود را افزایش بدهد تنها برای رضایت خاطر آمریکا و شخص ترامپ است و گرنه ذخایر عربستان دیگر کشش و گنجایش تولید بیشتر نفت را ندارند.

وزیر نفت با اشاره به کشورهای روسیه و عراق هم گفت: هم عراق و هم روسیه با حداکثر توان خود در حال تولید نفت هستند و هیچ کشوری نیست که کمتر از توان خود تولید کند؛ هر کشوری بگوید در تولید نفت در حال خویشتن داری هستیم، فقط حرف زده است و هیچ کس ظرفیت مازاد ندارد.

زنگنه در پایان هرگونه شایعه ای مبنی بر استیضاح خود را تکذیب کرد و گفت: تا جایی که در جریان هستیم بحث استیضاح من مطرح نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 29 مهر 1397 ، کدخبر: 1420513 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین