پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۰۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
رئیس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری رسیدگی به کار کشت و زرع در اراضی موسوم به انفال خبر داد.

شعارسال: اورنگی در یاسوج با بیان اینکه این تصمیم تمام واگذاری رسیدگی به کار کشت و زرع در اراضی اختیارات را برای رفع ابهام در اختیار این وزارتخانه قرار می دهد گفت: پیش از این در زمینه ای که با استناد به نسق کشت و زرع انجام می گرفت و انفال بودن یا نبودن آن مبهم بود با رای قاضی به نفع منابع طبیعی مصادره می شد که نگرانی هایی برای تولید کنندگان بخش کشاورزی به همراه داشت اما از این به بعد کارشناسان امور اراضی کار رفع ابهام یا تداخل این اراضی با منابع طبیعی و جنگلی را انجام می دهند .

رییس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود 5 میلیون و 700 هزار هکتار اراضی مشمول این طرح می شوند افزود:بر اساس این طرح در اولین گام( در سه مرحله) 150 هزار هکتار از اراضی استان برسی می شود .

وی گفت: تا کنون 50 هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شده و مستندات برای تعیین تکلیف به منابع طبیعی ابلاغ شده است .

در نشست رئیس امور اراضی کشور با کارکنان امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد از کارشناسی 30 هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح رفع تداخلات خبر داده شد .

براساس این گزارش امور اراضی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویر احمد تاکنون کار نقشه برداری 3 پلاک از مجموع 140 پلاک در دست اقدام نهایی شده است .

همچنین به موجب اجرای تبصره ی 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری هم از مجموع 43 مورد تخلف 13 هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز قلع و قمع شد .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 26مهر1397 ، کدخبر: 2256310: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین