پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
تولید کنندگان بادام در کالیفرنیا در حال بررسی امکان استفاده از پوسته بادام به عنوان ماده اولیه برای پرورش لارو حشرات و استفاده از لارو حشرات در خوراک مرغ می باشند.
شعار سال : صنعت بادام، تحقیقات بر روی بخش خوراک دام شیری و فراتر از آن را هدف قرار داده است
تولید کنندگان بادام در کالیفرنیا در حال بررسی امکان استفاده از پوسته بادام به عنوان ماده اولیه برای پرورش لارو حشرات و استفاده از لارو حشرات در خوراک مرغ می باشند.
خانم کارن یکی از مدیران ارشد انجمن بادام کالیفرنیا، در سخنانش اظهار کرد که صنعت بادام کالیفرنیا چندین سال است که پوسته بادام را به تولید کنندگان شير ارائه می کند. بافت پوسته بادام شبیه زردآلو است و حدود ٣٠ درصد از پوست بادام را قند تشکیل می دهد.
 وی در ادامه افزود که امکان گسترش زمین های زیرکشت بادام وجود دارد . در نتیجه به یک خروجی برای محصولات جانبی تولید شده نیاز داریم." این به این معنا است که مقدار زیست توده بیشتری نیز تولید خواهد شد."
وی گفت: " استفاده از پوسته بادام در خوراک دام شیری همچنان مخاطب اصلی پوسته بادام در کوتاه مدت خواهد بود. در آینده کار بر روی جیره های دام شیری، تنها بخشی از کار تحقیقاتی این گروه خواهد بود و در مورد سایر جیره ها نیز تحقیقاتی انجام خواهد گرفت."
خانم کارن در ادامه گفت: در حال حاضر یک پروژه در دانشگاه جورجیا در حال اجرا می باشد که در مراحل اولیه می باشد. این پروژه در حال بررسی امکان استفاده از پوسته های بادام در جیره های مرغ می باشد.
وی همچنین گفت که محققان در دانشگاه دیویس (UC Davis) کالیفرنیا نیز تحقیقات بر روی استفاده از پوسته های بادام برای افزایش لاروهای مگس سرباز سیاه (BSFL) را شروع کرده اند که برخی اطلاعات اولیه درباره این پروژه منتشر شده است.
در گزارش های اولیه عنوان شده است که از پوسته های بادام می توان به عنوان خوراک برای رشد حشرات استفاده کرد به شرطی که مدیریت مناسب و رطوبت رسانی و هوادهی مناسب، انجام پذیرد. لارو مگس Black Solider  در نهایت تبدیل به یک منبع پروتئینی برای مرغ می گردد.
او گفت که لاروهای مگس در یک سیستم بسته با مصرف  پوسته بادام به عنوان منبع انرژی، رشد می کنند. پوسته ها دارای حدودا ٣٠ درصد قند هستند، و این جایی است که مورد علاقه حشرات و به عنوان یک منبع انرژی برای آنها می باشد. اما از طرف دیگر پوسته بادام منبع فیبر نیز می باشد، که ممکن است برای حشرات اهمیت چندانی نداشته باشد.
کارن همچنین گفت: "اما در نهایت باید دید که باقیمانده این پوسته های بادام پس از این که لارو حشرات، قند موجود در آن را مصرف کردند چه خواهند شد- آیا با منابع دیگر خوراک ترکیب خواهد شد؟  ممکن است روند رشد لارو مگس ها بر روی  پوسته بادام،باعث تولید محصول جانبی دیگری گردد. بنابراین این سوالی است که نیاز به انجام یکسری تحقیقات دیگر دارد."
"و از آنجایی که (مردم) به دنبال انجام سرمایه گذاری و داشتن یک کار تجاری در کالیفرنیا می باشند، به عنوان مثال (پرورش حشرات) بنابراین، پرورش لارو حشرات با استفاده از پوسته بادام، امیدوار کننده و هیجان انگیز می باشد."
وی در پایان گفت که پروژه تحقیقاتی بعدی در خصوص نقش پوسته بادام با اضافه کردن آن به خاک و بررسی روند رشد قارچ در خاک مخلوط با پوسته بادام می باشد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال انجمن خوراک دام و طیور و ابزیان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین