پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کیک بیست و سومین سالگرد طرح پیشگیری از تنبلی چشم با شعار «من چشم هام رو دوست دارم» توسط کودکان مهدکودکی در تهران برش داده شد.

شعار سال: داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن حضور در این مراسم و تأکید بر اهمیت طرح غربالگری برای کودکان زیر پنج سال گفت: با مشارکت خانواده‌ها در طرح غربالگری در صورت بروز هرگونه مشکلی در این مرحله سرانه درمان هر کودک در این مقطع سنی 300 هزار تومان برآورد می‌شود در صورتی که اگر از این مقطع سنی عبور کند شاید سرانه درمان هر کودک مبلغی حدود 11 میلیون و500هزار تومان شود که به احتمال زیاد هم اثربخشی بهنگام را نخواهد داشت. بنابراین خانواده‌ها به اهمیت و حساسیت زمان انجام غربالگری توجه داشته باشند و بدانند بهترین زمان برای تشخیص و درمان زیر پنج سال است.
وی ضمن اشاره به ضرورت انجام غربالگری طی سه سال متوالی افزود: این طرح که برای خانواده‌ها بار مالی اندکی دارد باید در سال سوم، چهارم و پنجم پشت سر هم برای کودک انجام شود، البته برای خانواده‌های بی‌بضاعت معاینه به‌صورت رایگان انجام می‌شود و حتی در صورت تشخیص تنبلی چشم و بیماری، خانواده‌هایی که واحد مددکاری ،ناتوانی مالی آنها را تشخیص دهد برای پرداخت هزینه درمان در اولویت سازمان قرار می‌گیرند. بنابراین با آغاز طرح غربالگری از اول آبان ماه، خانواده‌ها طی مدت دو ماه مقرر شده برای معاینه کودکانشان به مراکز و پایگاه‌های مشخص شده مراجعه کنند. بعلاوه بخش عمده‌ای از کودکان زیر شش سال در خانواده‌ها نگهداری و مراقبت می‌شوند و در مهدهای کودک حضور ندارند بنابراین این خانواده‌ها نسبت به اجرای غربالگری حساسیت بیشتری داشته باشند تا بموقع در این طرح مشارکت داشته باشند.
بیات‌نژاد اظهار داشت: شماره گویا 78245620 شماره تلفنی است که افراد متقاضی را به نزدیک‌ترین پایگاه نزدیک خانه‌شان راهنمایی می‌کند که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه بموقع به این مراکز در جهت پیشگیری و درمان بموقع کودکانشان قدم بردارند.
مینو رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت‌ها ضمن اشاره به معاینه 75 هزار کودکان افاغنه در کشور طی سال گذشته گفت: بیشترین کودکانی که در این طرح شرکت می‌کنند پنج ساله هستند.
همچنین وی افزود: اجرای این طرح باید اجباری شود، اما انجام این مهم در حیطه اختیارات ما نیست و ارگان‌هایی مانند آموزش و پرورش باید در راستای تحقق این امر همکاری کنند.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برای معاینه هر کودک دو هزار تومان از خانواده‌ها دریافت می‌شود، اذعان داشت: امسال بهزیستی 6میلیارد تومان برای اجرای موفق این طرح و همچنین در ارائه عینک یا کمک هزینه‌های جراحی اختصاص داده است.
وی بیان کرد: سال گذشته 75 درصد در این طرح مشارکت داشته‌اند و عدم مشارکت 25 درصد از خانواده‌ها را می‌توان به مراجعه به مطب‌های خصوصی یا نا‌آگاهی والدین مرتبط دانست. در سال 96 در استان تهران هم 590 هزار کودک مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 19357 کودک عیوب انکساری داشتند که خانواده هایشان از بیماری فرزندانشان بی‌اطلاع بودند و 2799 کودک هم تنبلی چشم داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 2 آبان 97، شماره: 6908


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
این طرح سطح بندی شده، طرح خوبی است. مشکل اینجاست که وقتی به مرحله نهایی می رسه،خانوارهای کم درامد توان تامین مالی ندارند. برای تهیه لنز و عینک
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین