پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
فرماندار بندرترکمن با اشاره به سدسازی های انجام شده در بالادست رودخانه‌ها، گفت: سدسازی‌های غیراصولی سبب خشکی تنها خلیج ایرانی دریای خزر و نابودی کشاورزی منطقه شده است.

شعار سال: الیاس هیوه‌چی ظهر امروز در نشست تخصصی خلیج گرگان، فرصت ها و تهدیدها اظهارداشت: در دهه‌های اخیر با اقداماتی که در بالادست انجام شد، رودخانه‌های آب شیرین منتهی به خلیج گرگان خشک شده است.

وی با اشاره به سدسازی های انجام شده در بالادست رودخانه‌ها افزود: با احداث سد وشمگیر از مناطق پایین دست سد تا دریای خزر، کشاورزی مردم این مناطق نابود شد. کشاورزان این مناطق همان زمان هم طومار نوشتند و اعتراض کردند که با نابودی کشاورزی آنان، فرزندانشان برای کارگری به تهران و جاهای دیگر رفتند.

فرماندار بندرترکمن بیان داشت: در غرب خلیج گرگان نیز در بالادست نکارود سدسازی شده و آنطور که برخی کارشناسان و مسئولان می‌گویند هشت هزار هکتار زمین در حوزه میانکاله خشک شده است.

وی با اشاره به رژیم رسوب‌گذاری در سواحل استان گفت: رسوبات مناطق غربی خزر در شرق آن که شامل سواحل استان گلستان است، انباشت می‌شود. کانال خوزینی مسدود شده و جریان آب آن را با دریا قطع کرده است.

هیوه‌ چی گفت: پسروی آب دریای خزر در سال‌های اخیر نیز وضعیت بحرانی خلیج گرگان را تشدید کرده است و استمرار آن سبب ماندآبی و بوی تعفن و در ادامه کوچ و مهاجرت اجباری ساکنان شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این بوی تعفن از بندرگز شروع شده است و به زودی به بندرترکمن و گمیشان خواهد رسید. این اتفاق تمام برنامه ها برای جزیره آشوراده را بی نتیجه خواهد کرد.

فرماندار بندرترکمن افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی درباره خلیج گرگان باید مشخص کند که برنامه و اقدامات دستگاه‌ها سبب این شرایط شده یا بی‌توجهی‌های مسئولان این وضعیت را رقم زده است. مسئولیت این شرایط برعهده افرادی است که متخصص این حوزه هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 3 آبان 97، کد مطلب: 1861359:www.tasnimnews.comr


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین