پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
یک روزنامه آلمانی با استناد به گفته های مقامات اروپایی از دلسردی ها درباره موفقیت مذاکرات پیمان تجارت آزاد اروپا-آمریکا و افزایش احتمال شکست آن خبر داد.

شعارسال: ظاهرا احتمال شکست قرارداد تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" بیشتر می شود.

معاون فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان پایان مذاکرات در این باره در سال جاری میلادی را غیر واقع بینانه ارزیابی کرده است.

بعد از افشای برخی اسناد محرمانه درباره مذاکرات قرارداد تجارت آزاد میان دو سوی آتلانتیک شکست این توافق همواره محتمل تر به نظر می رسد.

افشای اسناد محرمانه‌ای درباره مذاکرات پیمان تجارت آزاد اروپا-آمریکا نشان می دهد که واشنگتن به شدت بروکسل را تحت فشار قرار داده و تضعیف حقوق حمایت از مصرف کننده و محیط زیست را مد نظر قرار داده است.

بر اساس اسناد افشا شده ظاهرا دولت آمریکا تهدید کرده است که از تسهیل صادرات برای صنعت خودرو در اروپا جاوگیری می کند تا در مقابل اتحادیه اروپا محصوات کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری کند.

یورگن کنیرش"، از کارشناسان تجاری سازمان صلح سبز، با اشاره به اسناد فاش شده در این باره، از یک کابوس که به زودی می تواند محقق می شود سخن گفته است. بخصوص درخواست های آمریکا برای کاهش حمایت از مصرف کننده از نظر وی نگران کننده است.

این اسناد که سازمان صلح سبز در اختیار رسانه ها قرار داده و روزنامه "زوددویچه سایتونگ" آلمان هم به آن پرداخته است نشان می دهد که آمریکایی ها این درخواست فوری اروپا مبنی بر اینکه دادگاه های داوری خصوصی بحث بانگیز برای شکایت شرکت های دعاوی را با یک مدل عمومی جایگزین کنند رد می کند.

زوددویچه سایتونگ نیز اخیرا از تردید کمیسیون اتحادیه اروپا درباره موفقیت پیمان تجارت آزاد اروپا- آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" خبر داده است.

یکی از نمایندگان بلند پایه کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره به روزنامه "زوددویچه سایتونگ" گفته است که دولت آمریکا تا به حال اقدامات کمی در این راستا انجام داده است که تا پایان سال جاری میلادی موفقیتی در این راستا شکل گیرد. بعد از وقفه ای که از طریق انتخابات در آمریکا، فرانسه و آلمان تا پایان سال 2017 ایجاد می شود حیات دوباره این مذاکرات دشوار خواهد شد.

"هوبرتوس هایل"، معاون فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر روند شای" پایان مذاکرات در این باره را تا پایان سال جاری میلادی واقع بینانه ندانست. به گفته وی مواضع آمریکا و اروپا بسیار از هم دور هستند.

این در حالی است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سفر اخیر اوباما، رئیس جمهور آمریکا به هانوفر آلمان برای نهایی کردن مذاکرات در این باره تا پایان سال جاری میلادی و قبل از اتمام دوران ریاست جمهوری اوباما اصرار ورزیده بود.

"هایل" که ارتباط تنگاتنگی با "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان از حزب خود دارد در این باره اظهار داشت: من از این مسئله دلسردم که آلمان از این فرصت ( سفر اوباما به هانوفر) استفاده نکرد تا موضع آلمان درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را آشکار کند.

این سیاستمدار حزب بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان تصریح کرد که برای حزب ما پیمان تجارت آزاد اروپا-آمریکا به خودی خود یک هدف نیست. این موضع وزیر اقتصاد ما زیگمار گابریل نیز هست. وی همواره گفته است که به هر قیمتی خواهان "تی تی آی پی" نیست.

پیش بینی‌های تردید آمیز درباره این پیمان تجاری همچنین از پاریس و بروکسل هم به گوش می‌رسد. فرانسه توقف مذاکرات را محتمل ترین گزینه ارزیابی کرده است. رئیس کمیسیون تجارتی پارلمان اروپا نیز اظهار داشته است که من بر این باورم که دیگر هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 16 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 1066931 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین