پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مسکن مهر، مجموعه مسکونی خصوصی در قالب شرکت تعاونی یا اقدام فردی برای ساخت است اما دولت، همچنان خود را به تأمین زیرساخت های آن متعهد می داند

شعارسال: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مسکن مهر، مجموعه مسکونی خصوصی در قالب شرکت تعاونی یا اقدام فردی برای ساخت است اما دولت، همچنان خود را به تأمین زیرساخت های آن متعهد می داند.

محمدباقر نوبخت روز جمعه در جمع خبرنگاران در ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت با اشاره به بازدید از مجموعه مسکن مهر این شهر، اظهار داشت: مقرر شد آنچه نهادهای مربوطه در مورد زیرساخت ها می توانند تا سال جاری انجام دهند را اطلاع دهند تا اعتبار آن مشخص و پرداخت شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل نیمه مهرماه گذشته در استان، اطمینان داد که در صورت مشخص شدن تعداد واحدهایی که تحویل متقاضیان می شود، بودجه تامین زیرساخت های آن نیز تا پایان آبان ماه جاری به استان اختصاص یابد.

معاون رئیس جمهوری به بازدید خود از تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت نیز اشاره و اضافه کرد: متعهد شده اند تا یک سال آینده، بخشی از این تصفیه خانه را که حدود 12.5 درصد می تواند آب فاضلاب رشت را تصفیه کند، آماده تحویل کنند از این رو اعتبار هر آنچه که طی سال جاری قابل اتمام است، پرداخت می شود.

نوبخت در ادامه سخنانش به بازدید از پروژه حمل و نقل ریلی رشت اشاره کرد و افزود: همواره در سفر به گیلان، یکی از طرح هایی که بازدید کرده ام، پروژه راه آهن است و اطمینان می دهم دولت نسبت به هرآنچه مربوط به تامین منابع مالی بود، فروگذار نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد این خط ریلی هرچه سریع تر به بهره برداری برسد تا مردم برای انجام مسافرت، از آن استفاده کنند.

نوبخت روند انجام این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاخیر این پروژه به دلیل مشکلاتی است که اجرای این طرح در معابر کوهستانی داشته و امیدوارم بخش تکمیلی آن به گونه ای مناسب و مانند دفعات پیشین، مدیریت شود.

معاون رییس جمهوری با یادآوری اتصال استان های همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی سراسری طی سال گذشته افزود: امسال نیز استان های آذربایجان غربی و گیلان به این شبکه سراسری وصل می شوند.

به گفته نوبخت، به دلیل تقارن ایام اخیر با اربعین حسینی، افتتاح راه آهن ارومیه به بعد از این روزها موکول شده و پس از آن، خط ریلی گیلان به بهره برداری می رسد و خانواده های معظم شهدا به میزبانی سازمان برنامه و بودجه، به مشهد مقدس مشرف می شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وعده استاندار گیلان برای درنظر گرفته شدن ساختمانی به عنوان اداره کل راه آهن گیلان و معرفی مدیرکل راه آهن استان طی ماه جاری خاطرنشان کرد: ایستگاه تکمیلی دیگری در داخل شهر رشت در نظر گرفته شده ولی ایستگاه کنونی نیز وسعت زیادی دارد که می تواند پروژه های جنبی با اشتغال زایی زیادی فراهم سازد.

وی اضافه کرد: طرحی مبنی بر استفاده از خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی برای تردد مردم در این ایستگاه ارائه شد که از آن استقبال کردم ضمن اینکه واگن هایی ویژه (VIP) در نظر گرفته ایم تا مسافران نسبت به استفاده از این مسیر ریلی، رغبت بیشتری داشته باشند.

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، روز جمعه با همراهی مسئولان استان گیلان از ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت و پروژه‌های عمرانی مسکن مهر شامل تأسیسات زیربنایی و تصفیه‌خانه بازدید کرد.

 ساخت پروژه راه آهن رشت - قزوین از سال 1385 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه هفت میلیون تن بار را حمل و 2 و نیم میلیون مسافر را جابجا کند. حدود هشت کیلومتر پل های ویژه در این مسیر وجود دارد که بزرگترین پل راه آهن کشور، به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار4 آبان 97، کدمطلب: 83079040،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین