پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: تنها 20 درصد مردم چابهار به آب شرب دسترسی دارند. با بسته شدن مرزها بسیاری با یارانه زندگی می‌کنند و جوانان فاقد شغل هستند.

شعار سال: عزیز سارانی اظهار داشت: مردم شهرستان چابهار 20 درصد از آب شرب بهره‌مندند، آن هم شهرستان و استانی که دقیقا کنار دریای عمان است و اگر مسئولان دست دراز کنند می‌توانند از آب این دریا برداشته و به مردم بدهند.

وی افزود: تصفیه‌کن‌های بزرگ آب جهت شیرین‌سازی هزینه‌های زیادی را در بر دارد که دولت زیر بار این هزینه نمی‌رود و نمایندگان شورای عالی استان‌ها تقریبا یک سال و نیم است که پیگیر این موضوع هستند. مشکلی که به دلیل خشکسالی 20 سال است گریبانگیر مردم منطقه شده و با قطع شدن آب رودخانه هیرمند، این استان وضعیت مناسبی ندارد. چاه‌ها همه خشک شدند و تنها چشم امید مردم به بارندگی در کشور افغانستان است که رودخانه هیرمند در آنجا جریان پیدا کرده و آب آن به اینجا منتقل شود که البته تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.

سارانی ادامه داد: آب این منطقه بوی تعفن می‌دهد و برای تصفیه آن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که مردم بتوانند از این آب استفاده کنند که البته همین مواد شیمیایی برای سلامت مردم کم ضرر ندارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: تنها منبع درآمد مردم این استان کشاورزی بود که آن هم با خشکسالی‌های پی‌در‌پی کاملا از بین رفت. در این استان کارخانه‌ و کارگاهی وجود ندارد تنها امید مردم همین کشاورزی بود که نابود شده است.

سارانی با اشاره به موقعیت اقتصادی و مرزهای این استان ادامه داد: مرزها جدا از اینکه برای امنیت هستند برای اقتصاد و درآمدزایی مردم هم مناسبند که نباید این فرصت را از آنها گرفت. متاسفانه چندین سال است که آنها را به طور کامل بسته‌اند و هیچ گونه استفاده درآمدی از آن ها نمی‌شود. مرزها باید بازگشایی شود چرا که 80 درصد وضعیت معیشتی مردم بهتر خواهد شد.

وی گفت: با بسته شدن مرزها مردم تنها با یارانه 45 هزار تومانی زندگی می‌کنند و جوانان تحصیلکرده همه بیکارند. انواع آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته سرقت،ناامنی، اعتیاد و هزاران مشکل که همه زائیده بیکاریند و مردم اغلب به شغل‌های کاذب روی آورده اند. در بندرچابهار هم هیچ شغلی برای جوانان وجود ندارد و تنها تاجران خارجی در این منطقه سرمایه گزاری کرده بودند که البته چندی است که با شرایط بد اقتصادی تمامی بازارهای تجاری چابهار هم در حال تعطیل شدن است و هر روز شاهد بسته شدن چند مغازه هستیم چرا که اجاره‌ها بالا رفته و تاجران توان پرداخت آن را ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 4 آبان 97، کد مطلب: 684173، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین