پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام‌اس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیماری ام‌اس در کشورهای در حال توسعه یافته در حال پیشرفت است، گفت: کشور ایران رتبه نخست شیوع بیماری ام‌اس در خاورمیانه را دارد و آذربایجان‌غربی نیز در خط قرمز شیوع این بیماری است.مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام‌اس آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به ام‌اس، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در استان چهار هزار نفر است که متاسفانه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنندو حتی در مواردی به دلیل پنهان‌کاری و هراس از تبعات اجتماعی، موجب غفلت انجمن از بیماری آنها می‌شود.

شعار سال: سمیه زارع ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در ساختمان حمایت از بیماران ام‌اس برگزار شد، اظهار کرد: از جمله دغدغه‌های بیماران ام‌اس که در بسیاری از مواقع منتج به مشکلات حاد اجتماعی و روحی در فرد مبتلا می‌شود، عدم درک صحیح از وضعیت بیمار توسط جامعه است.

وی افزود: به دلیل شکل و مقتضیات زندگی امروزی، بسیاری از مردم به ویژه زنان با عوامل و شرایط بروز این بیماری در تماس هستند که مهمترین آنها استرس بیش از اندازه است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام‌اس آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به ام‌اس، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در استان چهار هزار نفر است که متاسفانه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنندو حتی در مواردی به دلیل پنهان‌کاری و هراس از تبعات اجتماعی، موجب غفلت انجمن از بیماری آنها می‌شود.

زارع با اشاره فرمایشات مقام‌ معظم رهبری، بیان کرد: ایشان فرمودند، در جامعه امروزی باید کاری انجام دهیم که بیماران جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشند، انجمن ام‌اس با تاسی از شرایط ویژه این بیماران نه تنها در تامین دارو و درمان، بلکه در ایجاد فضای مناسب با مشکل فراوانی روبرو است.

وی با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از سوی مسئولین نمی‌شود، تصریح کرد: سال گذشته با مراجعه به ساختمان استانداری و درخواست مساعدت از استاندار، قول و وعده‌‌هایی برای حمایت از بیماران ام‌اس دادند که هنوز محقق نشده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام‌اس آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشکلات اصلی از لحاظ هزینه‌ داروهای جانبی بیماران ام‌اس است که اگر داروهای اصلی ایرانی باشد مشکلی به وجود نمی‌آید اما برای داروهای مکمل خارجی که تحت پوشش بیمه نیستند و بیماران نمی‌توانند داروی ایرانی مصرف کنند و مجبور به استفاده از داروی مکمل خارجی هستند، بسیار هزینه هنگفتی است.

وی با اشاره به اینکه بیماری ام‌اس در کشورهای در حال توسعه یافته در حال پیشرفت است، افزود: کشور ایران رتبه نخست شیوع بیماری ام‌اس در خاورمیانه را دارد و آذربایجان‌غربی نیز در خط قرمز شیوع این بیماری است.

زارع گفت: هم اکنون تعداد چهار هزار و ۳۷ نفر در آذربایجان‌غربی مبتلا به این بیماری هستند که از این آمار، سه چهارم این بیماری را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه هنوز مرکز خاصی برای نگهداری و درمان این بیماران در آذربایجان‌غربی وجود ندارد بنابراین از مسئولان و خیران استانی درخواست می‌کنیم که از بیماران ام‌اس حمایت کنند زیرا این بیماری، بیم با سختی های زیادی از جمله روند درمان و هزینه‌های ناشی از آن روبرو هستند که همین امر باعث شده بیماران چشم به حمایت مسئولان بدوزند.

زارع گفت: متاسفانه حمایت‌های دولت و مسئولان از بیماری این بیماران بسیار اندک بوده و سازمان بهزیستی تا زمانی که بیماران زمین گیر نشوند حمایت نمی‌کند که این مشکل عمده این بیماران و خانواده‌های آنان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 3 آبان 97، کدمطلب: 13970803000444، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین