پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
نخستين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ما در همه سي و شش سال گذشته درگير تحريم‌ها بوده ايم، لکن تغيير شرايط اجتماعي و رويکرد مردم سبب شده امروز تحريم‌ها اثر خود را بيشتر نشان دهد و در صورت شکل گيري مجدد ارتباط مردم و مسئولان و زندگي هاي ساده زيستانه و دوري از سبک زندگي هاي اشرافي دوباره مي توان به راحتي بر مشکلات تحريم فائق آمد.

شعار سال: جواد منصوري ديپلمات سابق کشورمان، در تشريح نمونه هايي از رفتار مقاومتي در اقتصاد در سال‌هاي نخست انقلاب گفت: علاوه بر سالهاي نخست پيروزي انقلاب، در سال‌هاي قبل از انقلاب و بخصوص سال آخر که شرايط دشواري حاکم شده بود؛ نمونه هاي فراواني از رفتار مقاومتي در اقتصاد داريم. به عنوان مثال زماني که در اثر اعتصاب کارکنان شرکت نفت، در شهرها نفت کم و صف‌ها طولاني بود، مردم با آرامش و متانت اين مشکلات را حل کردند و به جاي هجوم براي گرفتن نفت به هم کمک مي کردند و جوانان براي سالمندان هم نفت مي گرفتند. در حالي که نمونه هاي غلط و زننده اي از رفتار در شرايط مشابه در سال‌هاي اخير داريم.

اين پژوهشگر تاريخ افزود: همچنين در سال‌هاي بعد از انقلاب و در اوج جنگ در دوره‌اي ارزاق کم شد، اما مردم در کمترين امکانات زندگي را گذراندند و اعتراضي نکردند. چون مي ديدند که مسئولين مملکت در خدمت نظام هستند و مثل خودشان زندگي مي کنند. با کمال ميل اين سختي‌ها و کمبود ها را تحمل کردند و بهترين همراهي ها را با دولت انجام دادند و به همين دليل هم نتيجه جنگ برخلاف همه تحليل هاي دنيا شد. اما بعد از جنگ رفاه زدگي و عافيت طلبي و مصرف گرايي و اشرافي گري اندک اندک رواج پيدا کرد.

همين مساله سبب شد که روحيه قناعت و مقاومت اقتصادي کم کم محو شد و از ميان رفت و روحيه آز و حرص و طمع جاي آن را گرفت. اين تغيير اجتماعي سبب شد تا تحريم‌ها بيشتر از قبل خود را نشان دهد.

نخستين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان تاکيد کرد: ما در همه سي و شش سال گذشته درگير تحريم‌ها بوده ايم، لکن تغيير شرايط اجتماعي و رويکرد مردم سبب شده امروز تحريم‌ها اثر خود را بيشتر نشان دهد و در صورت شکل گيري مجدد ارتباط مردم و مسئولان و زندگي هاي ساده زيستانه و دوري از سبک زندگي هاي اشرافي دوباره مي توان به راحتي بر مشکلات تحريم فائق آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري موج، تاریخ انتشار دوشنبه 22 تير 1394، کد مطلب: -: www.mojnews.com


خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
وقتی که قناعت از یاد یک جامعه برود و شکاف طبقاتی میان مردم ایجاد شود و فقر بر مردم عادی چیزه گردد زمانیست که باید به فکر چاره برای اصلاح امور بود و اصلاحات اساسی را اغاز نمود
س.د۷۶
ناشناس
Netherlands
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
مصرف گرا نبودن رو ابتدا باید از مدیرایه خوبمون یاد بگیریم که تو این زمینه خودشون و اقا زاده هاشون گل کاشتن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
تحریم همش بهانه خود مردم ومسیولان نمیخوان کخ وضع تغییری کنه م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
مردم ایران واقعا نشون دادن که مصرف گرا نیستن وقتی نیاز های ضروریشون تامین نمیشه چه انتظاری دارین ازشون م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
مردم ایران واقعا نشون دادن که مصرف گرا نیستن وقتی نیاز های ضروریشون تامین نمیشه چه انتظاری دارین ازشون م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین