پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
رنگ و بوی اربعین حسینی در تمام شهر قم پیچیده است، جمعیت متراکم مردم و دسته‌های عزاداری با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آماده برگزاری راهپیمایی بزرگ از حرم تا مسجد مقدس جمکران هستند.

شعارسال: همزمان با اربعین شور و حال خاصی در شهر مقدس قم حاکم شده است، دسته‌های عزاداری از نخستین لحظات صبح امروز آماده حرکت و برپایی عزاداری به سمت حرم مطهر هستند.

از تمام معابر و خیابان‌های شهر صدای جان‌سوز نوحه و عزاداری به گوش می‌رسد و مردم این شهر ولایت مدار با هر وسیله‌ای که ممکن است از بین صفوف متراکم و شلوغ دسته‌های عزاداری خود را به حرم مطهر می‌رسانند تا در دامن کریمه اهل‌بیت(س) مرهمی برای دل‌های سوخته خود پیدا کنند.

دود اسفند در فضای خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در فضا پیچیده شده و صدای دلنواز نوحه از ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های بزرگ و کوچکی که در کنار پیاده‌روها برپاشده به گوش می‌رسد، کودک پنج‌ شش‌ساله‌ای درحالی‌که با چوب‌های کوچک مشغول نواختن طبل کوچکی است چند قدم جلوتر از مادرش قدم برمی‌دارد و به سمت حرم مطهر درحرکت است.

شهر قم آماده برگزاری راهپیمایی بزرگ حرم تا جمکران است

دسته‌های عزاداری از هر کوی و برزن به معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر نزدیک می‌شوند و به‌صورت هماهنگ و منسجم به سمت مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت(س) حرکت می‌کنند تا بعد از برگزاری عزاداری پرشور در صحن‌های مختلف حرم مطهر نماز جماعت اول وقت و پرشور خود را در حرم مطهر برگزار کنند.

روز اربعین حرم مطهر حال و هوای دیگری دارد، تعداد زائران و مجاوران لحظه‌به‌لحظه در اطراف حرم مطهر پرشورتر می‌شوند، دسته‌های عزاداری هرلحظه خود را به حرم می‌رسانند.

جمع پرشوری از زائران پاکستانی که از سفر اربعین برگشته‌اند در گوشه‌ای از صحن آینه گعده‌ای برپا کرده و با شور و حرارت خاصی مشغول عزاداری و نوحه‌خوانی هستند، عاشقان بسیاری دور آن‌ها جمع شده و با شنیدن لفظ نورانی حسین(ع) ناخودآگاه اشک از دیدگانشان جاری می‌شود.

این شوق و هیجان زائران و مجاوران برای حضور در حرم مطهر در روز اربعین بی‌جهت نیست، مردم این شهر حسینی(ع) طبق رسم هرساله خود مراسم ویژه‌ای برای جاماندگان از پیاده‌روی حماسی اربعین برگزار می‌کنند، راهپیمایی بزرگ و پرشور از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران مرهمی بوده که هرساله جاماندگان از اربعین در شهر قم برگزار می‌کنند تا آلامی بر جراحت‌های قلبشان باشد.

مسیر حرم تا حرم بوی بهشت گرفته است

نماز جماعت روحانی ظهر و عصر که اقامه می‌شود مردم از هر سو و مسیری خود را به خیابان بهشتی حرم تا حرم می‌رسانند. موکب‌های پذیرایی در سرتاسر مسیر راهپیمایی از چند روز گذشته برپاشده و منتظر آغاز این حرکت معنوی و مردمی مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) است.

دسته‌های عزاداری، اقشار مختلف مردم، و زائران و مجاوران همه به‌صورت یکجا و هماهنگ خود را به ابتدای مسیر پیاده‌روی در نزدیکی حرم مطهر می‌رسانند و باهم خوانی و عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و در این روز عزیز عهد و پیمان خود را با امام زمان(عج) تجدید کنند.

چند نوجوان در گوشه‌ای از مسیر پیاده‌روی بساط کوچکی را پهن کرده‌اند و با شوق و علاقه‌ای وافری کفش‌های زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) را نظافت می‌کنند، پیرمردی کهن‌سال مشک آبی بر دوش گرفته و با یاد علمدار بی‌دست دشت کربلا ساقی گری می‌کند.

چند قدم جلوتر و در حاشیه پیاده‌روی مسیر حرم تا حرم چند دختر جوان درحالی‌که کفش‌های خود را در دست گرفته‌اند با پاهای برهنه به سمت مسجد مقدس جمکران راهی هستند، فرزندی مادر سالخورده خود را بر ویلچری سوار کرده و با آرامش و طمأنینه به سمت مسجد مقدس جمکران درحرکت است، فضایی از عشق و معرفت در سرتاسر مسیر بین حرم مطهر و مسجد جمکران پیچیده است.

آری همیشه برای آن‌هایی که جامانده‌اند راهی باز است و خداوند هرگز درهای رحمت خود را بر روی نمی‌بندد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8آبان1397 ، کدخبر: 1865017: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
بسیار کار پسندیده ای است و امیدوارم از این قبیل برنامه ها بیشتر در استان گذاشته بشه تا مردم بیشتر در این مراسم ها شرکت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین