پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
گروهی از محققان در تایوان در بررسی‌های خود دریافتند مصرف یک نوع داروی دیابت ممکن است به پیشگیری از نابینایی کمک کند.

شعارسال: به گفته محققان داروی رایج در درمان دیابت نوع دو می‌تواند از خطر ابتلا به نوعی بیماری که به نابینایی منجر می‌شود، پیشگیری کند.

در این بررسی آمده‌است: مصرف داروی متفورمین در مبتلایان به دیابت به‌طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد. این بیماری یکی از عوامل اصلی نابینایی در میان افراد ۵۰ ساله و بالاتر در آمریکاست.

در این بررسی محققان به مطالعه اطلاعات سلامت ۴۵ هزار و ۵۲۴ بیمار مبتلا به دیابت در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ در تایوان پرداختند که از داروی متفورمین دریافت کرده بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: متفورمین که سطح گلوکز خون را در مبتلایان به دیابت نوع دو کنترل می‌کند، می‌تواند از بروز التهاب و استرس اکسیداتیو که نقش کلیدی در خطر ابتلا به دیابت و دژنراسیون ماکولا دارند، جلوگیری کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8آبان1397 ، کدخبر: 6714626: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین