پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری مجرم سایبری خبر داد که با سوء استفاده از اطلاعات دارندگان گوشی تلفن همراه آیفون از آنها اخاذی می‌کرد.
شعارسال: سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر ارسال پیام های اینترنتی با عنوان شرکت اپل به شماره تماس افرادی که گوشی آن ها مفقود یا سرقت شده بود و اخاذی از مالکان گوشی ها در مراحل بعدی, پیگیری این مساله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد:مجرمین با شگرد ارائه یک تله فیشینگ با ارسال یک پیامک جعلی و لینکی در پوشش جعلی شرکت اپل آی.دی، از مالکین گوشی همراه درخواست رمز و نام کاربری ( اپل آی.دی) و مکان مفقود یا سرقت گوشی را می کردند.

وی گفت: پس از ارسال اطلاعات خواسته شده، مجرمین سایبری در قدم بعدی اقدام به ورود و دستیابی به تمامی اطلاعات موجود در سیستم های گوشی قربانی خود می کردند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: بعد از انجام این مراحل, مجرمین در فضای مجازی با طراحی سایت جعلی اپل اقدام به دسترسی به اپل آی دی کاربران گوشی اپل کرده و سپس با تغییر اپل .آی دی و در اختیار گرفتن برنامه های گوشی اقدام به اخاذی از مالکین تلفن می کردند.

این مقام ارشد پلیس فتا تصریح کرد: با پیگیری های فنی و مهندسی, پلیس، مجرم مذکور را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ کاظمی به دارندگان این مدل گوشی همراه توصیه کرد: مسائل امنیتی را رعایت کرده و از افشای رمز اپل آی .دی خود و ارسال به صفحات شبیه سازی شده و جعلی اجتناب کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 10 آبان 1397 ، کدخبر: 907394 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین