پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
ممانعت در مقابل اجرای قانون منع بکارگیری بازنستگان آن‌هم نه برای منافع مشهد بلکه برای منافع حزبی و جناحی کار ناپسندیده‌ای است که متأسفانه اصلاح‌طلبان شورای شهر مشهد انجام داده‌اند.با ابلاغ قانون اشاره‌شده، بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف ۲ماه از اجرای قانون تا (۲۴ آبان) فرصت داشته که از سمت خود کناره‌گیری کنند؛ در غیر این صورت بر اساس قوانین و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

شعار سالعلی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری، قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

رئیس جمهور کشورمان نیز در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» را برای اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد.

با ابلاغ قانون اشاره‌شده، بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف ۲ماه از اجرای قانون تا (۲۴ آبان) فرصت داشته که از سمت خود کناره‌گیری کنند؛ در غیر این صورت بر اساس قوانین و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد یکی از چندین بازنشسته‌ای بود که بر اساس این قانون باید شهرداری مشهد را ترک می‌کرد؛ اما اعضای شورای شهر مشهد که منافع حزبی‌شان را در حفظ خامسی در شهرداری می‌دیدند، حاضر نبودند که قبول کنند که این قانون افشانی را نیز شامل می‌شود، البته شخص شهردار مشهد هم تمام تلاش خود را در روز‌های اخیر انجام داد تا با متقاعد کردن نمایندگان مجلس و حتی پیگیری از طریق سازمان بازرسی کل کشور راهی را برای ماندن در سمت خود پیدا کند؛ اما به نظر می‌رسد که شهردار مشهد باید بپذیرد که طبق این قانون باید به زودی مسئولیت خود را تحویل بدهد.

ممانعت در مقابل اجرای قانون آن‌هم نه برای منافع مشهد مقدس بلکه برای منافع حزبی و جناحی کار ناپسندیده‌ای است که متأسفانه اصلاح‌طلبان شورای شهر مشهد انجام داده‌اند و این اقدام آن‌ها هیچ‌گاه از حافظه شهروندان مشهدی پاک نخواهد شد.

شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی قانون را بپذیرند

ایمان جعفری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، بیان می‌کند: امروز علت اکثر معضلاتی را که جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئله‌ اشتغال است، با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، مسئولان با سن‌های بالا جای خود را به جوانان با نشاط می‌دهند و قطعا این مسئله یک آزمون و خطای بزرگ برای جوانان است.

جعفری اضافه می‌کند: وقتی قانونی تصویب می‌شود، قطعا نباید این قانون کسی را مستثنی کند، شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی باید این قانون را بپذیرند و جای خود را به جوانان بدهند.

شهردار مشهد توان استفاده حداکثری از ظرفیت مشهد را ندارد

سید احمد میرحسینی، مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، اظهار می‌کند: از مسئولانی که پیش دستی کردند و در اجرای قانون منبع بکارگیری بازنشستگان پیش قدم شدند و استعفا دادند، تشکر می‌کنیم.

میرحسینی اضافه می‌کند: امروز شاهد هستیم با توجه به نزدیکی موعد مقرر برای اجرای این قانون برخی از مدیران هنوز در پست‌های مدیریتی خود باقی مانده اند و حاضر نیستند که مسئولیت خود را بدون هزینه برای کشور، طبق قانون تحویل بدهند.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی با اشاره به مدیریت شهر مشهد می‌گوید: در بحث مدیریت شهرداری مشهد متاسفانه ما با یک مدیریت فرسوده‌ای مواجه هستیم که توان استفاده‌ حداکثری از طرفیت کلان شهری مثل مشهد مقدس را ندارد.

وی بیان می‌کند: شهردار مشهد پس از اینکه با تمام تلاش‌های مکرر برای ماندن در این پست این روز‌ها مطمئن شده است که هیچ راهکاری برای ماندن ندارد، در تلاش است تا با به خط کردن ابزار‌های گوناگون شخصیت خود را در فضای کشور مطرح کند و به نوعی از فضای مدیریتی در مشهد به عنوان یک نردبان برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر استفاده کند، قطعا این گونه عملکرد حق الناس و سوء استفاده از بیت المال است.

میرحسینی در پایان اشاره می‌کند: توصیه‌ بنده به شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی این است که پیش از رسیدن موعد مقرر برای اجرای این قانون خود از مسئولیت کنار بروند و نگذارند که کار به برخورد‌های قضایی برسد.

شهردار مشهد قانون را فصل الخطاب بداند

حسام درشمالی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد مشهد در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: متاسفانه برخی گویا نشنیده اند که قانون فصل‌الخطاب است و به هر طرق ممکن در تلاش هستند تا با متقاعد کردن نمایندگان خود، را از این قانون مستثنی کنند.

درشمالی اظهار می‌کند: برخی از مسئولان گمان می‌کنند که باید همیشه مسئولیت داشته باشند و نهایت تغییری که حس می‌کنند، این است که از مسئولیتی به مسئولیت دیگر بروند این موضوع قطعا تفکر خطایی است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه می‌کند: عده‌ای از مسئولان ادعا می‌کنند که خادم ملت هستند و برای خدمت آمده‌اند؛ اما در عمل اینگونه رفتار نمی‌کنند و حتی حاضر نیستند برای احترام به قانون از سمت خود کنار بروند.

وی در پایان می‌گوید: شهردار مشهد شامل این قانون است و ما برادرانه به وی توصیه می‌کنیم که زودتر از موعد مقرر از سمت خود کنارگیری کنند و مسئولیت خود را به جوانان بسپارند و قانون را فصل الخطاب بدانند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار 9 آبان 97، کدمطلب: 720581، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین