پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از سرازیرشدن ۴۲ میلیون مترمکعب فاضلاب با هدف کمک به احیاء به دریاچه ارومیه خبر داد.وی با بیان اینکه مقرر شده است در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در ۱۴ شهر سالانه ۱۰۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر شود افزود: امسالحجم فاضلاب تصفیه شده نیز بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب است که این فاضلاب تصفیه شده به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه، پس از تصفیه به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

شعار سال: رسول اکبری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۴۸ میلیون مترمکعب فاضلاب در سطح استان جمع آوری شده است افزود: یکی از راهکارهای دولت برای احیا دریاچه ارومیه ورود پساب تصفیه شده به بستر دریاچه است.

وی با بیان اینکه مقرر شده است در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در ۱۴ شهر سالانه ۱۰۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر شود افزود: امسالحجم فاضلاب تصفیه شده نیز بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب است که این فاضلاب تصفیه شده به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه، پس از تصفیه به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی موظف است درقالب مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه پساب تصفیه شده فاضلاب ۱۲ شهر را به سمت این دریاچه سرازیر کند که اقدامات اجرایی این پروژه ها در دستور کار قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه فاضلاب در استان همچنان ادامه دارد گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۱۶ نفر از جمعیت استان شامل ۶۴.۲ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند.

اکبری با بیان اینکه فاضلاب جمعیت شهری استان آذربایجان غربی به صورت کاملا بهداشتی جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: شبکه های جمع آوری فاضلاب استان با لوله های فاضلابی و کانالهای سرپوشیده به دو صورت سنتی و مدرن انجام می گیرد که طول شبکه مدرن ۲۷۲۴ کیلومتر و طول شبکه سنتی نیز ۳۳۱ کیلومتر میباشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی طول خطوط انتقال فاضلاب استان را ۸۲ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری استان نیز ۱۰ واحد بوده و ظرفیت این تصفیه خانه های فاضلاب ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال ۶۷۲۸ فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای مختلف آذربایجان غربی واگذار شده است که این حجم از واگذاری انشعاب طی مدت مذکور نشان از حرکت جهادی در راستای توسعه واگذاری انشعاب فاضلاب در استان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 10 آبان 97، کدمطلب: 4447056، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین