پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کار آفرین کاشانی موفق به راه اندازی کارگاه پرورش و تکثیر زالو در دانشگاه کاشان شد.

شعار سال: مهندس مهدی ملکی پرورش زالو را ابتدا در 50 مترمربع مساحت با سرمایه اندک آغاز و پس از برداشت نخستین تولیدات، با استفاده از دریافت وام اقتصادمقاومتی آن را گسترش داد.

وی با بیان اینکه این نخستین مرکز پرورش زالو در کاشان است گفت: با توجه به اهمیت زالو درمانی، تکثیر و پرورش زالوی طبی می‌تواند تحول چشمگیری در رشد اقتصادی، صادرات و اشتغال زایی داشته باشد.

ملکی ادامه داد: هم اکنون در حال پرورش و تولید دو نوع زالوی طبی در شهرستان کاشان هستیم و قصد داریم انواع ماهی زینتی، حلزون و حشراتی نظیر عقرب و جلبک خوراکی اسپرولینا هم پرورش دهیم.

خاصیت درمانی زالو مربوط به بزاق دهان آن و ماده‌ای ضد انعقاد خون به نام 'هیرودین' است که موجب رقیق شدن خون و بازشدن گرفتگی رگ‌ها و در نتیجه افزایش خون رسانی به مغز و بدن می‌شود و از آن برای درمان گروه متنوعی از بیماری‌ها و از جمله سردرد، امراض قلبی، ضعف قوای جسمانی، آلزایمر، زخم معده و التهابات کبدی استفاده می‌شود.


تعداد بازدید : 27

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 11 آبان 97، کد مطلب: 2267997:www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین