پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۶۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد، از طرف دولت قول می‌دهم که در شرایط جدید حد و مرزی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نداریم.

شعارسال: رضا رحمانی در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: در شرایط جدید و فعلی مستلزم کار جهادی و همت همگانی هستیم.

وی افزود: در سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز دانش فناوری، ارتباط دانشگاه با صنعت و تبدیل ایده به محصول جا افتاده است و همگی به این باور رسیده‌ایم، در قوانین توسعه نیز بر بالا رفتن سهم دانش تاکید شده است.

وی با بیان این که در مبارزه با تحریم‌ها ابزار کار داریم، ادامه داد: در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی شروع شده است و می‌دانیم اگر این کار قبلا انجام می‌شد، آسیب پذیری کم‌تری داشتیم، وجود مغز افزار اولین شرط دانش است که کشور ما این را دارد، جوانان ما به هر کشوری که رفته‌اند بهترین افتخارات را کسب کرده‌اند.

رحمانی تصریح کرد: امروزه رقابت بین شرکت‌هاست نه کشورها، انقلاب چهارم صنعتی زندگی را به نحوی اساسی دگرگون خواهد کرد و ما اگر نجنبیم، در کل زندگی به مشکل خواهیم خورد.

وی تاکید کرد: هر تولید و صنعتی برای پرواز نیاز به فناوری و صادرات دارد، از حدود ۴۰۰۰ شرکت دانش بنیان بیش از ۲۰۰ مورد در حوزه تولید فعالیت دارند و باید برای تقویت از جوانان کمک و ایده بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ظرفیت خوبی در حوزه معادن داریم و لازمه شکوفایی آن، حضور استارتاپ‌ها است و ما حتما این را جزو کارهای اساسی قرار خواهیم داد.

وی تاکید کرد: همفکری با بخش خصوصی از دیگر کارهای اساسی ما در وزارت بوده و در فرصت کمی که داریم، چه تحریم باشیم و چه نباشیم، این یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌هایی که است در راستای آن تلاش خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امکانات و بودجه داریم و بودجه باید بسته به نحوه هزینه کرد و اولویت‌ها تخصیص داده شود، اگر دانش بنیان حرکت کنیم، با اعطای زمین با پنج درصد پیش پرداخت و اقساط بلند مدت از متقاضیان حمایت می‌کنیم.

رحمانی متذکر شد: خوشه‌های فناورانه هم باید جدی گرفته شوند،دشمنان تلاش دارند به کشور آسیب بزنند اگر همه ملت با هم پای کار بیایند، مشکلات را هم حل خواهیم کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11آبان1397 ، کدخبر: 97081104989: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
امیدواریم واقعا این شعار ها به واقعیت هم تبدیل بشه! خیلی از شرکت های دانش بنیان از جدی گرفته نشدنشون می نالن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
م.آ75
حد و مرزی ندارن ولی کمبود تابع دلرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین