پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹
بانک ملی ایران طی اطلاعیه ای از ناگفته های ارز زائرین اربعین حسینی گفت.

شعارسال:  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و با آرزوی قبولی زیارت زائرین محترم اباعبدالله الحسین (ع) نکات زیر را جهت تنویر افکار عمومی بعرض ملت شریف ایران و دوستداران اهل بیت (ع) می رساند:

1- بانک ملی ایران به پشتوانه تجربه و تخصص خود هر ساله ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی ،عتبات عالیات و حجاج خانه خدا را در داخل کشور و بصورت حرفه ای و تخصصی عرضه می نماید.

2- امسال نیز کمافی السابق عهده دار این مسئولیت خطیر گردید لکن به سبب عدم همکاری و همراهی بانک مرکزی عراق، امکان انتقال دینارهای بانک مرکزی کشورمان از عراق به داخل کشور میسر نگردید و به ناچار باید ارز زائرین معزز در داخل خاک عراق به ایشان عرضه می شد.

یادآوری این نکته مهم ضروری است که با این تصمیم مهم دولت (پرداخت دینار به زائرین) ، دلالان ارز در داخل کشور و در عراق که به جهت تفاوت فاحش نرخ ارز متنعم بودند، سود و منافع سرشار خود را از دست می دادند.

3- قبول مسئولیت مذکور توسط بانک ملی ایران و عدم همکاری بانک مرکزی عراق در شرایطی رخ داد که حدود یکصد هزار نفر از زائرین گرامی وارد خاک عراق شده بودند. بنابراین بدون فوت وقت بمنظور دایر نمودن 250 باجه در نقاط مختلف عراق از جمله کاظمین، نجف، کربلا، مناطق مرزی مهران و شلمچه با یک شرکت پیمانکار عراقی قراردادی منعقدشد . مع الاسف در روز اول و دوم شروع پروژه شرایط نامساعد جوی - طوفان و بارندگی های شدید در منطقه مرزی مهران، امکان حمل کانکس ها و دایر نمودن باجه ها را مختل نمود. اما در دیگر نقاط و با اضافه شدن کارکنان بانک ملی به آن مناطق ایجاد باجه ها سرعت گرفت.

4- ساعاتی از دایر شدن باجه های تحویل ارز نگذشته بود که بانک مرکزی عراق و نیروهای امنیتی کشور مذکور ، بنا به دلایل مختلف از جمله عدم اخذ مجوزهای مربوطه و رعایت مسائل امنیتی بیش از200 باجه بانک ملی از جمله باجه های مستقر در فرودگاه نجف را تعطیل نمودند.

در این مقطع بود که در یک کشور بیگانه با مشکلات پی در پی از این دست مواجه گشتیم و البته باید به مشکلات مذکور، قطعی های مکرر و طولانی مدت برق و اینترنت که ناشی از ضعف در زیرساختهای عراق می باشد و البته لازمه فعالیت باجه های بانکی است را اضافه نمود.

موارد فوق موجب گردید که زائرین محترم حسینی برای ساعاتی با صف های طولانی و معطلی مواجه گشتند که البته وظیفه خود دانستیم در همان روز و طی اطلاعیه ای به جهت مشکلات ناخواسته و پیش آمده، از این عزیزان عذرخواهی نمائیم .

همزمان با اعزام بیش از 500 نفر از کارکنان بانک ملی ایران اعم از کارمندان، مدیران، معاونین و اعضای هیئت مدیره از طریق زمینی و هوایی، به دنبال تعیین مکانهای جدید بوده و با همکاری تعدادی از نهادها،

ساختمان هایی در اختیار بانک ملی قرار گرفت و چون برخی از آن ساختمان ها در شان زائرین محترم و بانک ملی ایران نبود، به سرعت از مدار سرویس دهی خارج شد.

به هرحال ، پس از سی ساعت کار مستمر اوضاع به روال عادی برگشت و توانستیم یکی پس از دیگری به این مشکلات فائق آییم و سرویس دهی بصورت شبانه روزی و بدون وقفه و کمترین زمان معطلی برای زائرین محترم صورت گرفت، ( تصاویر شرایط عادی پرداخت ارز از روز سوم در رسانه ها منتشر گردید).

5- مطابق اعلام بانک مرکزی ج.ا.ا پرداخت ارز تا یازدهم آبان ماه در کشور عراق ادامه خواهد داشت و پس از آن تاریخ اگر زائرین محترمی که به هر دلیلی نخواسته و یا نتوانسته اند ارز مربوطه را دریافت کنند، بانک ملی ایران متعهد است عین مبلغ واریزی به همراه " کمک هزینه سفر زیارتی " را به حسابشان مسترد نماید.

6- البته از برخی رسانه ها که بدون عنایت به مشکلات عظیم پیش گفته بی محابا و غیر منصفانه علیه بانک ملی ایران و کارکنان شریف آن که بدون هیچ منت و انتفاعی در سخت ترین شرایط به عاشقان حسینی خدمت صادقانه ارائه می دادند مطالبی به دور از انصاف و بعضاً وارونه انتشار داده اند گلایه مند هستیم .

و از آن دسته از رسانه ها که صادقانه ، منصفانه و بدون هیچ خط و رسم سیاسی ، واقعیت ها را منعکس و روانی انجام امور در باجه های بانک ملی ایران را به زائرین اطلاع رسانی نمودند تشکر و قدردانی می نمائیم.

7- لازم می دانیم از پشتیبانی و حمایت دولت محترم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی و ناظر امور زائرین، ستاد اربعین مستقر در داخل کشور، سفارت و کنسولگریهای نجف و کربلا، استانداری های خوزستان و ایلام و فرمانداری های تابعه تشکر و قدردانی نمائیم.

در پایان و یکبار دیگر از آن دسته از زائرین گرانقدری که ممکن است متحمل زحمت و رنجش شده باشند عذرخواهی بعمل می آوریم .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نمایه بانک، تاریخ انتشار: 01آبان1397 ، کدخبر: 20113616557020: www.namayebank.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین