پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۶۶۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
سید مرتضی خاتمی گفت: خروج یک جانبه امریکا از چند پیمان بین المللی و از جمله برجام و اعمال تحریم ، انزوای امریکا را در پی داشت بگونه ای که در سازمان ملل، آمریکا در موضوعات مختلف یاری جز اسرائیل نداشته است . تحریم دلاری کشورمان موجب شده است که بسیاری از کشورها از جمله روسیه ، چین و ... ذخایر دلاری و اوراق خزانه آمریکا را با طلا تعویض کند و این از اعتبار آمریکا کاسته است .
شعارسال: نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد ثبات و فرصت سازی از تحریم و افزایش صادرات غیرنفتی ضرورت دارد گفت: با شروع رسمی تحریم، نه تنها مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد بلکه شکست امریکا در به صفر رساندن صادرات نفت کشورمان، موفقیت برای ایران اسلامی و جامعه جهانی در قبال آمریکا بود.

سید مرتضی خاتمی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت ؛ بعلت جو روانی ایجاد شده از ماهها پیش ، تحریم ها تاثیر خود را قبل از شروع گذاشته اند و با شروع رسمی تحریم، نه تنها مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد بلکه شکست امریکا در به صفر رساندن صادرات نفت کشورمان و معافیت ۸ کشور از این تحریم ها، موفقیت برای ایران اسلامی و جامعه جهانی در قبال آمریکا بود .

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عادی شدن تحریم برای کشورمان گفت ؛ در طول ۴۰ سال گذشته ، انواع تحریم ها را شاهد بودیم و کم و بیش مشکلات ناشی ازآن برای کشور عادی است و گاه از همین تحریم ها ،فرصت سازی شده و در برخی بخش ها ازجمله نظامی ، هسته ای ، نانو ، صنعت نفت و ... پیشرفت های خوبی کسب شده و خود اتکایی استراتژیک حاصل شده است . تبدیل تهدید به فرصت در کنار ایجاد ثبات، استراتژی اساسی است .

خاتمی افزود ؛ خروج یک جانبه امریکا از چند پیمان بین المللی و از جمله برجام و اعمال تحریم ، انزوای امریکا را در پی داشت بگونه ای که در سازمان ملل، آمریکا در موضوعات مختلف یاری جز اسرائیل نداشته است . تحریم دلاری کشورمان موجب شده است که بسیاری از کشورها از جمله روسیه ، چین و ... ذخایر دلاری و اوراق خزانه آمریکا را با طلا تعویض کند و این از اعتبار آمریکا کاسته است .

نائب رئیس فراکسیون خانواده با اشاره به این که تحریم در هر صورت مشکل ایجاد می کند گفت ؛ جو روانی باعث شده است فشارهای تحریمی پیش خور شوند و از این به بعد باید شاهد ثبات باشیم ، بدیهی است شکست تحریم نفتی و افزایش قیمت نفت در مجموع کاهش نسبی صادرات نفت را جبران می کند و درآمدهای نفتی را در حد معقولی حفظ خواهد کرد .

وی در پایان افزود ؛ حمایت از تولید و افزایش صادرات غیر نفتی می تواند سطح آسیب پذیری اقتصاد کشور را کاهش داده و تهدید را به فرصت تبدیل کند.

همراهی و صبوری مردم عزیز و درک شرایط باید قدر دانسته شود و با مدیریت مناسب بایستی فشارهای موجود، به حداقل کاهش یابد و اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیران باید حمایت شوند .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 12 آبان 1397 ، کدخبر: 822171 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
م.آ75
ان شاءالله با وجود این همه تحریم شاهد اوضاع بهتر اقتصادی باشیم البته اگه مسئولین خود باعث این اتفاقات نباشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین