پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
عبدالله ناصری می‌گوید: افرادی که خود را در جایگاه وزارت دیده‌اند ممکن است نتوانند آن ارتباطی که باید را با شورا برقرار کنند و برخی از مسائل را بپذیرند.
شعارسال: اعضای شورای شهر تهران که پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشغول انتخاب شهردار جدید بودند، ۳۰ گزینه را برای بررسی بیشتر پیشنهاد کردند که در میان آن‌ها نام‌های مختلفی از جمله وزاری سابق دولت و معاونان فعلی شهردار نیز دیده می‌شد. هرچند افشانی علاقه‌ای به ترک صندلی بهشت ندارد اما اعضای شورای شهر همچنان برنامه‌های رسمی و غیررسمی خود را برای انتخاب شهردار تهران به پیش می‌برند.

روز گذشته قرار بود شورای شهری‌ها از میان گزینه‌های پیشنهادی نام ۵ گزینه نهایی را انتخاب کنند، اما محمدعلی افشانی شهردار بازنشسته تهران از آن‌ها درخواست کرد تا این روند را متوقف کنند تا نتیجه آخرین لابی برای حفظ شهردار مشخص شود!

علی تاجرنیا نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حواشی پیش آمده برای انتخاب شهردار جدید پایتخت، گفت: با توجه به قانونی که توسط مجلس شکل گرفته است، اعضای شورای شهر نیز سعی دارند تغییر مدیریت شهری را نیز کمی به تعویق بیندازند زیرا می‌دانند این تغییرات پی در پی می‌تواند به مدیریت شهری آسیب برساند؛ هرچند معتقدم قانون باید به خوبی و در قبال هر فردی اجرا شود.

مطرح شدن نام هاشمی در هر دوره اصلا اقدام مناسبی نیست

او با اشاره به حضور نام محسن هاشمی رئیس شورای شهر در لیست پیشنهادی شهرداران، گفت: به نظرم حضور آقای محسن هاشمی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و ظرفیت‌های نظام را به نوعی به کار بگیرد. اما اینکه با هر بار مطرح شدن بحث انتخاب شهردار نام هاشمی هم مطرح می‌‌شود، به نظرم وجهه خوب و مناسبی ندارد.

تاجرنیا ادامه داد: شهردار تهران باید فردی باشد در تراز ملی. شرداری تهران جایگاه بسیار مهمی است و مخصوصا با توجه به شرایط اقتصادی نامناسبی که کشور با آن روبه است، ممکن است درآمدهای شهرداری کفاف هزینه‌ها را ندهد؛ بهتر است که شهردار فردی باشد که بتواند دست به اقدامات بزرگی در راستای مدیریت شهری بزند و به همین جهت بهتر است در میان گزینه‌ها به دنبال چنین گزینه‌ای باشیم. هرچند که اعتقاد دارم معاونان شهردار هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند که بتوانند تغییراتی را ایجاد کنند اما گزینه نهایی باید شخصی باشد که بتواند تعامل مناسبی را با نظام و دولت داشته باشد تا در راستای آن بتواند شهر تهران را مدیریت کند.

آخوندی همانطور که شرایط کار کردن در دولت را نداشت در شهرداری هم ندارد

علی تاجرنیا نماینده مجلس ششم، با اشاره به حضور نام برخی از وزرای سابق دولت در لیست پیشنهادی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: درباره آقای آخوندی اگر شرایط کار کردنش در بدنه دولت فراهم نبود، در بدنه شهرداری نیز این شرایط فراهم نخواهد بود. متاسفانه معتقدم که تصمیم گیرندگان انتخاب شهردار که الزاما در شورا هم حضور ندارند، یک استراتژی واحدی را در پیش نگرفته‌اند. بعضا شاهد هستیم که برای انتخاب شهردار به روش‌های رادیکالی روی آورده‌اند و متعاقب آن نیز مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند. در انتخاب شهردار مسائل سیاسی باید کنار گذاشته شود و با توجه به حساسیت شهر تهران، مدیریت شهری و اجتماعی و تعاملات با نهادهای قدرت باید در نظر گرفته شود.

عبدالله ناصری: وزرای دولت، شهرداران خوبی نخواهند شد

در همین راستا عبدالله ناصری به موضوع انتخاب شهردار جدید تهران اشاره می‌کند و به رویداد۲۴ می‌گوید: شهردار باید تابع قانونی باشد که از سوی مجلس تصویب شده است. شورا از ابتدا باید شرایط لازم برای انتخاب شهردار را در نظر می‌گرفت.

ناصری ادامه داد: کاملا با خروج هاشمی از شورا و انتخاب او به عنوان شهردار مخالف هستم، هرچند که توانایی‌های او را نفی نمی‌کنم، اما معتقدم که همه اعضای شورا باید به رایی که از سوی مردم گرفته‌اند و میثاق‌نامه‌ای که امضا کرده‌اند، پایبند باشند و شهردار جدید را از میان افرادی که در شهرداری حضور دارند انتخاب کنند.

عضو بنیاد باران با بیان اینکه با انتخاب وزرای سابق دولت به عنوان شهردار مخالف هستم، خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که شهردار بهتر است از میان معاونان شهردار فعلی انتخاب شود، زیرا با شرایط موجود در شهرداری آشنایی و آگاهی بیشتری دارند. با انتخاب وزرای سابق دولت هم مخالف هستم، زیرا افرادی که خود را در جایگاه وزارت دیده‌اند ممکن است نتوانند آن ارتباطی که باید را با شورا برقرار کنند و برخی از مسائل را بپذیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 13 آبان 1397 ، کدخبر: 153349 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین