پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران با بیان این‌که ذخایر کنونی سنگ کشور تا ۴۰۰ سال آینده کافی است،‌ گفت: ممنوعیت خام‌فروشی در بخش سنگ‌های ساختمانی درست نیست.

شعارسال: رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران با بیان این‌که ذخایر کنونی سنگ کشور تا ۴۰۰ سال آینده کافی است،‌ گفت: ممنوعیت خام‌فروشی در بخش سنگ‌های ساختمانی درست نیست.

ابوالقاسم شفیعی  اظهار کرد: صادرات مواد خام به سه موضوع بستگی دارد که شامل میزان ذخیره ماده معدنی، تغییرات تکنولوژی و توان فرآوری کارخانه‌ها است.

وی با بیان وجود داشتن ذخیره کافی سنگ در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر سنگ به حدود چهار میلیارد تن می‌رسد و مصرف سنگ در داخل کشور نیز سالانه ۱۰ میلیون تن است که به معنی وجود ذخایر کافی تا ۴۰۰ سال آینده است. این در حالی است که تاکنون تنها ۲۰ درصد ذخایر سنگ کشور کشف شده است.

شفیعی با بیان این‌که تغییرات تکنولوژی در صنعت ساختمان ممکن است برخی محصولات را از چرخه مصرف خارج کند، تصریح کرد:‌ گچ یک نمونه است که تا حد زیادی از صنعت ساختمان خارج شده، اما ایران رتبه دوم جهان در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران در ادامه تاکید کرد که مواد اولیه کارخانه‌های فرآوری در داخل کشور حتما تامین و مازاد مصرف کشور به صورت خام صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به ذخیره بالای سنگ در کشور باید تا حد امکان فرآوری انجام شود و مازاد آن نیز به صورت خام فروخته شود.

به گفته شفیعی، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه و هند به ترتیب ۴۷، ۵۷، ۵۵ و ۶۰ درصد از سنگ خود را به صورت خام صادر می‌کنند چرا که معتقدند باید بازار را در کنترل خود داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران همچنین با اشاره وضعیت خوب صادرات با توجه به نرخ ارز، اظهار کرد:‌ با توجه به این‌که صادرات در بخش سنگ به صورت خرد انجام می‌شود، مشمول تحریم‌ها نیست و تنها مشکلاتی در حوزه مبادلات مالی وجود دارد که با توجه به شناخت متقابل خریداران و صادرکنندگان، تدابیری برای آن اندیشیده شده است.

به گزارش ایسنا، آبان ماه ۱۳۹۵ محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت - اعلام کرد که طی نامه‌ای به تولیدکنندگان سنگ از آنها خواسته شده از صادرات این محصول به صورت خام خودداری کنند. در همان زمان نیز انجمن سنگ به این موضوع اعتراض کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:13 آبان 1397 ، کدخبر:97081306097 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
ا.ف75
برای کشوری مثل ایران که هم تواناییش رو داره و هم نیروی کار خیلی خیلی عقب موندگیه که شروع کنه به خام فروشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین