پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
برای آشنایی بهتر از کتاب «خشم و بخشش؛ کینه، بلندنظری، عدالت» نوشتۀ مارتا نوسبام، مطلب زیر را بخوانید.

شعارسال: وقتی فیلسوفی کتابی می‌نویسد که عنوان شش‌کلمه‌ایِ آن از پنج لغت انتزاعی تشکیل شده است، طبیعی است که آدمْ کتابی قطور و دشوار با تحلیل‌های خشک منطقی را به ذهن بیاورد. بااین‌حال وقتی نویسندهْ مارتا نوسبام باشد می‌توانید آسوده‌خاطر باشید. آخرین اثر او ، «خشم و بخشش؛ کینه، بلندنظری، عدالت»، اهمیت خشم و بخشش در عوالم سیاسی و شخصی و همچنین قلمروِ میان این دو عالم را بررسی کرده است، قلمرویی که ما در آن با یکدیگر به‌مثابۀ همکار، آشنا و همشهری ارتباط برقرار می‌کنیم..

هیچ احساسی به‌اندازۀ خشم نیازمند بازاندیشی نیست

تنبیه به‌عنوان کیفری بازدارنده به کار می‌رود و نه به‌عنوان عملی انتقام‌جویانه و از روی خشم

مارتا نوسبام، استاد دانشگاه شیکاگو، معتقد است، در میان تمام احساساتمان، هیچ احساسی به‌اندازۀ خشم نیازمند بازاندیشی نیست. از نظر او، خشم هر روز اکثر ما را در چنگالش اسیر می‌کند. نوسبام، به‌دنبال راه‌حلی است که در تصمیم‌گیری‌های دشوار اخلاقی ما را از گرداب خشم نجات دهد.

خشم؛ فایده‌اش چیست؟

جولیَن باگینی کتاب خشم و بخشش؛ کینه، بلندنظری، عدالت را بررسی می‌کند

وقتی فیلسوفی کتابی می‌نویسد که عنوان آن از شش لغت انتزاعی تشکیل شده است، طبیعی است که آدمْ کتابی دشوار با تحلیل‌های خشک را به ذهن بیاورد. بااین‌حال وقتی نویسندهْ مارتا نوسبام باشد می‌توانید آسوده‌خاطر باشید. آخرین اثر او به کاوش در اهمیت خشم و بخشش در عوالم سیاسی و شخصی می‌پردازد.

مارتا نوسبام: امریکایی‌ها عاشق تلافی‌کردن هستند

مردم خشمگین می‌شوند چرا که گمان می‌کنند خشم آن‌ها را از درماندگی می‌رهاند

چرخهٔ انتخاباتِ امریکا مملو از خشم و عصبانیت است. ترامپ هوادارانش را به خشونت و توهین تشویق می‌کند. مارتا نوسبام به بسط چارچوبی برای تفکر دربارهٔ پیدایش ترامپ پرداخته است که فاصلهٔ زیادی با تبیین‌های مشابه دارد: او خشم را به‌عنوان انگیزه و منبع تضاد اخلاقی بررسی می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ترجمان، تاریخ انتشار:7اردیبهشت1396 ، کدخبر: 8460: www.tarjomaan.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین