پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
در حالی که بارها متولیان میراث فرهنگی استان کرمانشاه از افتتاح عن‌قریب موزه منطقه‌ای غرب کشور در استان خبر می‌دادند به دلایل نامعلومی در حال تخریب سقف این موزه هستند.

شعارسال: در حالی که بارها متولیان میراث فرهنگی استان کرمانشاه از افتتاح عن‌قریب موزه منطقه‌ای غرب کشور در استان خبر می‌دادند به دلایل نامعلومی در حال تخریب سقف این موزه هستند.

 شاید زمانی که کلنگ موزه منطقه‌ای غرب کشور از سال 54 در کرمانشاه به زمین زده شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد راه‌اندازی آن نیم‌قرن طول بکشد!

اما ظاهرا این موضوع در حال اتفاق است، امسال چهل و سومین سالگرد کلنگ‌زنی این پروژه است که با درایتی که مدیران پیاپی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به خرج داده‌اند هنوز هم به فرجام نرسیده و در بین طرح های نیمه تمام استان که اغلب حدود یک دهه از آغاز آنها می گذرد رکورددار تعلل در اتمام شده است.

این پروژه زمانی به واسطه جنگ تحمیلی عملیات اجرایی آن حدود یک دهه متوقف شد و بعد از آن بیش از ۳۰ سال است که بنا به دلایلی از جمله ناکارآمدی مدیران، جابه جایی اعتبارت، تعویض پیمانکار و... همچنان معطل مانده است!

حالا این موضوعات به کنار ظاهرا در این مدت مدیران هم دنبال ظاهرسازی بودند و فضای بیرون موزه را آرایش کردند و با فریب مردم و مسئولان کارها را پیش برده‌اند و تخریب قسمت‌هایی از این موزه در پی زلزله سال قبل هم گواهی بر این مدعاست.

اگر از اینها هم بگذریم از آنهایی که این روزها با بیل و کلنگ به جان این موزه افتاده‌اند نمی‌توان گذشت؛ سقف این موزه توسط کارگران همانطور که در عکس هم مشخص است در حال تخریب است!

با توجه به اینکه چندین مرتبه در گزارش‌های مختلف اعلام شده که تا چند ماه دیگر این پروژه به پایان خواهد رسید و بیانگر این بوده که در مرحله نهایی کار است این اقدام جای سوال دارد.

سقف موزه کاملا بتون ریزی و سپس کاشی کاری شده بود و مبالغ گزافی برای آن هزینه شده حالا به دلایل نا معلوم با شروع کار پیمانکار جدید این سقف در دستور کار تخریب قرار گرفته است!

بهمن ماه سال گذشته بود که اکبر رضایی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با یکی از رسانه‌های استان از پیگیری برای اختصاص ردیف بودجه به پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه خبر داد.

وی از تلاش مسئولان استانی برای خروج پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه از بلاتکلیفی خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به اینکه این پروژه از ردیف موزه های بزرگ کشور خارج شده چند سال است که به آن بودجه اختصاص نمی‌یابد.

وی ادامه داد: با پیگیری و رایزنی‌هایی که مسئولین استانی از سال گذشته انجام داده‌اند، این پروژه تا پایان امسال مجددا در ردیف موزه‌های بزرگ کشور که به آنها بودجه سالانه تعلق می‌گیرد، قرار خواهد گرفت.

رضایی عنوان کرد: درصورتی که از سال آینده بودجه این پروژه تخصیص یابد، می‌توان امیدوار بود تا کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: برای تکمیل اولیه این پروژه به 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پس از آن وارد فاز تجهیز شویم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: امسال 500 میلیون تومان اعتبار به صورت اسناد خزانه برای این پروژه درنظرگرفته شد، اما هنوز تخصیص نیافته است.

رضایی با بیان اینکه ساخت موزه منطقه ای کرمانشاه از سال 1354 آغاز و در سال 1388 کاملا متوقف شد، گفت: این پروژه در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآورشد: استان کرمانشاه حدود 12 هزار قلم اشیای تاریخی دارد که با بهره برداری از این پروژه می توانیم بخشی از این اشیاء تاریخی را در موزه نگهداری کنیم.

 حالا همین پیشرفت 60 درصدی هم ظاهرا غیراصولی بوده و مسئولان به فکر تخریب آن افتاده‌اند و 12 هزار شی تاریخی این دیار برای احداث این موزه باید همچنان منتظر باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی مرصاد ، تاریخ انتشار: 14آبان 1397 ، کدخبر: 360500، www.mersadnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین