پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
به یقین می‌توان گفت انتصاب های صورت گرفته در هلدینگ خلیج فارس طی چند ماه گذشته در تاریخ نفت و پتروشیمی بی سابقه است.ظاهرا مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اختیاراتی که برای خود متصور است هیچ نیازی به اخذ مجوزهای لازم برای انتصاب مدیران نمی‌بیند.

شعارسال: به یقین می‌توان گفت انتصاب های صورت گرفته در هلدینگ خلیج فارس طی چند ماه گذشته در تاریخ نفت و پتروشیمی بی سابقه است.ظاهرا مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اختیاراتی که برای خود متصور است هیچ نیازی به اخذ مجوزهای لازم برای انتصاب مدیران نمی‌بیند.

چراکه در حال حاضر کلیدی ترین مسوولیت های این هلدینگ در اختیار کسانی است که به عنوان سرپرست مسوولیت این امر را بر عهده گرفته اند و هنوز نیز استعلام های لازم جهت حضور آنان به عنوان یک مدیر گرفته نشده است.

با اینحال در حال حاضر برخی از عنوان‌های مدیریتی و البته کلیدی این هلدینگ توسط سرپرستان اداره می‌گردد. هر چند که نحوه مدیریت این سرپرستان نیز با اما و اگرهای بسیاری مواجه است تا جاییکه بسیاری از کارشناسان نقدهایی را به توان و سوابق مدیریتی این سرپرستان وارد می‌دانند.

به عنوان مثال در حال حاضر نقدهایی به تغییرات مدیریتی سرپرست مدیریت تولید هلدینگ خلیج فارس که دوماه از مدیریت وی براین مسند می‌گذرد، وارد می‌شود که به اذعان کارشناسان در برخی از موارد نتیجه آن تنها برکناری متخصصان و انتصاب مدیران بی‌تخصص و یا کم تخصصی بوده که کاهش تولید این هلدینگ را به همراه داشته است.

بنابر این گزارش و براساس آمارهای موجود، میزان کل تولید هلدینگ خلیج فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر 200 هزار تن کاهش داشته است.

هر چند که دراین میان باید گوشه چشمی نیز به معاونت برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس نیز داشت. بخش کلیدی که همچنان از 8 شهریورماه سالجاری تا کنون توسط یک سرپرست اداره می‌شود.

با اینحال بسیاری از کارشناسان با این ابهام مواجهند که سیاست ربیعی برای انتصاب سرپرست دراین جایگاه های کلیدی چیست و آیا هدفی بزرگتر پشت پرده این انتصاب هاست؟

البته به اذغان برخی کارشناسان این انتصاب های سرپرستی در واقع یک حربه مدیریتی برای عبور از این دوران بوده و پس از آن با مطرح شدن ابهامات موجود در سوابق برخی از این سرپرستان عذر آنها نیز خواسته خواهد شد و ربیعی به چینش‌های خود به ویژه با کمک عضو دو تابعیتی هیات مدیره خود ادامه خواهد داد.

اگرچه این سیاست‌ها تنها زمانی جواب خواهد داد که ربیعی بتواند از مانع بزرگ بازنشسته بودن خود و خداحافظی با صندلی مدیریتی در این هلدینگ رهایی یابد که به اذعان کارشناسان در صورت اجرای صحیح قانون و عدم استفاده از رانت‌هایی خاص این امر غیرممکن خواهد بود!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری نفتی ها ، تاریخ انتشار: 14آبان 1397 ، کدخبر:4100 ، www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
1
ا.ف75
از این دست از مدیران که با اومدنشون به مجموعه یه سری کن فیکون هایی اجرا میشه باید خیلی ترسید! این ها معمولا به دلیل داشتن اشناهای زیاد دیر هم از مجموعه بیرون میرن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین