پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
پی یر مسکوویچی کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه با تصمیم آمریکا برای وضع دوباره تحریم های نفتی و مالی علیه ایران مخالف است.

شعارسال:پی یر مسکوویچی کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه با تصمیم آمریکا برای وضع دوباره تحریم های نفتی و مالی علیه ایران مخالف است.

خبرگزاری رویترز با درج این خبر افزود: چند ساعت پس از اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران مسکوویچی به رادیو «فرانس اینفو» گفت که اتحادیه اروپا این اقدام را تایید نمی کند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد و گفت که تمام تحریم های تعلیق شده طبق توافق هسته ای را طی دو فرجه 90و 180روزه دوباره وضع خواهد کرد. اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
در راستای مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از فعالیت شرکت های خود در ایران، اعلام کرد که سازوکار مالی برای ادامه تجارت شرکت های خارجی باایران و همچینن فروش نفت ایران و امکان مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می کند.
تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند. در این مورد می توان به اظهارات رئیس جمهوری ، وزیر امور خارجه و رئیس بانک مرکزی ایران اشاره کرد.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند؛ بنابراین هیچ چیز جدید برای نوامبر(13آبان ماه) وجود ندارد که انجام دهد و این یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم درحاشیه نشست سه جانبه وزرای امورخارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان دراستانبول گفت: آمریکایی ها با تحریم های غیرقانونی علیه ایران به هدف پیش بینی شده خود نرسیدند.
عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی نیزبا اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفررساندن فروش نفت ایران، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا هر کاری که می خواست، انجام داد و بعد از چهارم نوامبر اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار14آبان 97، کدخبر: 83089844، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
ا.ف75
مخالفت خودش رو هر موقع با نوع کنش و عملش نشون داد باید امیدوار بشیم! نه اینکه هرکسی بیاد یه حرفی از سر همدردی بزنه فقط و بره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
م.آ75
اینکه اتحادیه اروپا مخالف ولی کاری انجام نمیده واقعا مضحک
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین