پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
داروی جدید «امپاگلیفلوزین» اولین و تنها داروی خوراکی ضددیابت که میزان مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت را به طور چشمگیری کاهش می دهد، برای اولین بار در ایران توسط داروسازی دکتر عبیدی تولید شد و در اختیار جامعه پزشکی و بیماران قرار گرفت.طبق اظهارات الهام عندلیب، مدیر ارشد گروه مدیکال عبیدی تمایز اصلی این دارو از سایر درمان‌های خوراکی دیابت این است که میزان مرگ و میر افرادی که به‌طور همزمان به دیابت و مشکلات قلبی عروقی مبتلا هستند را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهد و نیز باعث کاهش ۳۵ درصدی میزان بستری شدن ناشی از نارسایی قلبی در مبتلایان به دیابت می‌شود. این دارو همچنین نقش موثری در کاهش وزن، کاهش فشار خون و جلوگیری از پیشرفت بیماری کلیوی ناشی از دیابت دارد. از آنجا که افراد مبتلا به دیابت اغلب دچار چاقی یا اضافه وزن می‌شوند که این موضوع روند درمان را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند، کاهش وزن از مزایای مهم این دارو به شمار می‌رود.

شعار سال: سیدامیر رضویان، مدیرعامل داروسازی دکتر عبیدی با اعلام این مطلب گفت: این دارو متعلق به دسته دارویی جدید بوده و مکانیزم اثر آن کاملا متفاوت از داروهای ضددیابت موجود در بازار ایران است. امپاگلیفلوزین که با نام تجاری گلوریپا عرضه شده میزان مرگ‌و‌میر ناشی از عوارض قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. افراد مبتلا به دیابت ۲ تا ۴ برابر سایرین دچار انواع بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند و با وجود داروهای متنوع ضددیابت در بازارهای جهانی، بیماری‌های قلبی عروقی همچنان عامل بیش از نیمی از موارد مرگ و میر در این افراد است. رضویان گفت: داروسازی دکتر عبیدی این دارو را تنها پس از مدت کوتاهی از عرضه امپاگلیفلوزین در اروپا و آمریکا در ایران تولید و عرضه کرده و هم اکنون در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس است. طبق اظهارات الهام عندلیب، مدیر ارشد گروه مدیکال عبیدی تمایز اصلی این دارو از سایر درمان‌های خوراکی دیابت این است که میزان مرگ و میر افرادی که به‌طور همزمان به دیابت و مشکلات قلبی عروقی مبتلا هستند را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهد و نیز باعث کاهش ۳۵ درصدی میزان بستری شدن ناشی از نارسایی قلبی در مبتلایان به دیابت می‌شود. این دارو همچنین نقش موثری در کاهش وزن، کاهش فشار خون و جلوگیری از پیشرفت بیماری کلیوی ناشی از دیابت دارد. از آنجا که افراد مبتلا به دیابت اغلب دچار چاقی یا اضافه وزن می‌شوند که این موضوع روند درمان را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند، کاهش وزن از مزایای مهم این دارو به شمار می‌رود.

عندلیب افزود: مطالعات بالینی این دارو روی هزاران بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در بیش از ۴۲ کشور دنیا انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد طول عمر افراد مبتلا به دیابت که همزمان دچار بیماری‌های قلبی عروقی هستند، به‌طور متوسط یک تا ۵/ ۴ سال افزایش یافته است. همچنین به دلیل مصرف داروهای متعدد از سوی بیماران مبتلا به دیابت، مصرف تنها یک قرص گلوریپا در روز منجر به سهولت مصرف و نتایج بهتر درمانی می‌شود. افراد مبتلا به دیابت که تاکنون عوارض قلبی عروقی مانند فشار خون و چربی خون بالا یا سابقه سکته قلبی داشته‌اند از این پس می‌توانند با پزشک خود در مورد مصرف داروی جدید گلوریپا مشورت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 14 آبان 97، کدمطلب: 3460513، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین