پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت:32 درصد شبکه زمینی برق کشور در تهران است و همچنین 10 درصد کل برق کشور در شهر تهران مصرف می شود.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "حسین صبوری" در نشست خبری حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق تهران بزرگ مسئولیت تامین برق تهران به عنوان پایتخت را داریم، گفت: شهر تهران چهار میلیون و 500 هزار مشترک دارد که 14 درصد مشترکین برق کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه 32 کیلومتر شبکه برق در کشور داریم، افزود: 32 درصد شبکه زمینی برق کشور در تهران است و همچنین 10 درصد کل برق کشور در شهر تهران مصرف می شود.

صبوری با اشاره به اینکه برای تامین برق مورد نیاز مشترکین تلاش می‌کنیم، تاکید کرد: امروزه برق به عنوان زیرساخت اصلی توسعه و ضرورت‌های تامین رفاه اجتماعی است و ضروری است که 24 ساعته برای ارائه خدمت به مشترکین تلاش کنیم.

وی ادامه داد: سالانه به صورت مستمر 100 میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می‌شود که البته کافی نیست. همچنین موازی با این این نوسازی توسعه شبکه برق را در حال انجام داریم که بر اساس افزایش میانگین 100 هزار مشترک در سال باید 150 میلیارد تومان در این راستا سرمایه‌گذاری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه فصل زمستان به لحاظ جغرافیایی مشکلاتی برای شبکه برق پیش می‌آورد، افزود: اصلاح و بازنگری شبکه در این دوره زمانی باید انجام شود و همچنین بحث آمادگی برای تامین برق در تابستان مطرح است که اوج مصرف است، توسعه بهینه‌سازی شبکه را به همراه فعالیت گسترده در مدیریت کاهش بار در دستور کار داریم.

به‌گفته وی پیک مصرف برق شهر تهران چهار هزار و 666 مگاوات بود که امسال باید به چهار هزار و 900 مگاوات می‌رسید و ما با برنامه‌ریزی خود اجازه عبور از چهار هزار و 500 مگاوات را ندادیم که موارد مختلفی در این مدیریت مصرف دخیل بود که از جمله آنها بحث فرهنگ‌سازی، پیگیری مستمر برای تغییر ساعات اداری و استفاده از مولدهای بخش خصوصی و دولتی بوده است.

صبوری درباره کاهش مصرف در تابستان امسال نیز گفت: ماحصل کاهش مصرف نزدیک 400 هزار مگاوات در شهر تهران بوده که مصرف کل تهران را به چهار هزار و 568 مگاوات رساند.

وی درباره سهم ادارت از این صرفه‌جویی نیز عنوان کرد: نزدیک به 250 مگاوات از تغییر ساعات ادارات صرفه جویی انجام شد که برای کنترل آن 250 گروه عملیاتی به 1200 مرکز بزرگ دولتی مراجعه کرده و وضعیت انها را بررسی و راهنمایی‌هایی را ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: همچنین دستگاه‌های دولتی موظف به خاموشی سیستم‌های سرمایشی خود در ساعات یک بعد از ظهر بودند که در صورت عدم همکاری در رابطه با ان مجموعه اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: برق نزدیک به 200 دستگاه دولتی که به رویکردهای موجود عمل نکردند، قطع کردیم که باعث افزایش امید و اعتماد مردم شد.

وی سهم صرفه‌جویی دستگاه‌های دولتی را 300 مگاوات و سهم مردم را 150 مگاوات دانست.

صبوری درباره خاموشی‌های تابستان 97 گفت: تهران در تابستان سال 97 کمتر از دو هفته خاموشی داشته است که چیزی حدود 42 ساعت بود.

وی اقدامات وزارت نیرو را با وجود خشکسالی برای جلوگیری از خاموشی‌ها عنوان کرد و گفت: مدیریت بار 600 مگاواتی در شهر تهران را برای تابستان سال آینده در نظر داریم که از اکنون برای رسیدن به این هدف کمیته‌هایی را سازماندهی کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه در سال تنها 300 ساعت با مشکل جدی تامین برق مواجه هستیم، افزود: غیر از این روزها در زمان‌های دیگر با مازاد تولید برق در کشور مواجه هستیم که توجیه اقتصادی ایجاب نمی‌کند برای این 300 ساعت سرمایه‌گذاری کنیم و می‌توانیم با توصیه‌ها این مقدار را کنترل کنیم و در واقعیت نیروگاه مجازی ایجاد کنیم.

وی یکی از برنامه‌های پیک سال 98 تهران را تعویض پنج میلیون لامپ سازمان‌های دولتی به ال ای دی عنوان کرد و گفت: در تابستان 97 تنها یک درصد انرژی مورد نیاز در شهر تهران را نتوانستیم تامین کنیم و با این روش‌ها درصدد جبران این کسری هستیم.

به گفته صبوری دستگاه‌های دولتی که از خرداد تا شهریور ماه امسال مصرف بیشتری داشتند در ساعت پیک هزینه‌هایشان 20 درصد بیشتر محاسبه شده است.

وی درباره ساعات خاموشی تابستان امسال تهران نیز گفت: در تهران بیشتر از دو هفته خاموشی نداشتیم که در روز بیشتر از سه ساعت نبوده است. در واقع این خاموشی‌ها حدود 42 ساعت در تابستان سال گذشته بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اکوناپرس، تاریخ 13 آبان 97، کد مطلب: 26591: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا اینکه تهران به این حجم از مصرف کننده برق رسیده نشون دهنده خیلی از چیزهاست! به نظرم باید هرچی زودتر پایخت رو از تهران منتقلش کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین