پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
رضا نوروززاده، مدیر عامل فعلی شرکت ملی پتروشیمی که اوایل آبان ماه پارسال جایگزین مرضیه شاهدایی شده بود، تنها تا 26 آبان ماه بر این سمت باقی خواهد ماند و احتمالا مدیریت این شرکت بار دیگر به خانم ها خواهد رسید.

شعارسال: رضا نوروززاده، مدیر عامل فعلی شرکت ملی پتروشیمی که اوایل آبان ماه پارسال جایگزین مرضیه شاهدایی شده بود، تنها تا 26 آبان ماه بر این سمت باقی خواهد ماند و احتمالا مدیریت این شرکت بار دیگر به خانم ها خواهد رسید.

 قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، در 25 شهریورماه سال جاری نهایی شد. که بر این اساس تا 26 آبان ماه بازنشستگانی که دارای پست های کلیدی مانند استانداران، معاونین وزرا، شهرداران و غیره باید پست خود را تحویل فرد جوان تر دهند.

همانطور که پیشتر گفته شد این وضعیت در وزارت نفت شرایط پیچیده‌تری دارد و از 10 معاونت وزیر نفت، هشت معاونت مشمول این قانون می‌شوند و باید محل کار خود براساس مهلت قانونی ترک کنند.

با نگاهی به معاونان بازنشسته وزارت نفت باید گفت آقایان رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری، امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، شجاع الدین بازرگانی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت، حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی پژوهش و فناوری وزیر نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و محمد مهدی رحمتی معاون وزیر در امور برنامه‌ریزی، افرادی هستندکه باید جای خود را به افراد جوانتر دهند.

در گزارش قبل در خصوص گزینه های احتمالی مدیریت بر شرکت ملی نفت ایران صحبت شد و گفته شد اقایان سید صالح هندی،محمد مشکین فام و محسن پاک‌نژاد از شانس بیشتری برای تصدی این سمت برخوردار هستند.

در این گزارش به گزینه های احتمالی مدیریت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواهیم پرداخت.

رضا نوروززاده که فعالیت های مختلف مدیریتی و اجرایی از نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا مدیریت در بنگاه اقتصادی شستا را در کارنامه خود دارد، اوایل آبان سال گذشته با حکم بیژن زنگنه به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد. البته پیش از انتخاب رضا نوروززاده، جدی ترین گزینه آیدین ختلان یکی از شاگردان زنگنه بود که سابقه خاصی در صنعت پتروشیمی نداشت.

ظاهرا مدیر تازه منصوب شده انتظار نداشت تا بعد از یک سال وزیر نفت به دنبال جایگزین برای او باشد اما چه باید کرد که قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مجلس تصویب شده و نوروززاده نیز باید تا 26 آبان ماه صندلی خود را به فرد دیگری تحویل دهد.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی است گرچه نام های متعددی از مدیران شرکت های پتروشیمی خصوصی برای این پست مطرح شده است اما محتمل ترین گزینه در شرایط فعلی خانم فرناز علوی مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است. البته باید دید در روزهای آتی وزیر نفت برای انتخاب وی به عنوان مدیریت جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به جمع بندی خواهد رسید یا فرد دیگری برای این پست انتخاب خواهد شد.

۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۵ بود که وی از سوی مرضیه شاهدایی به عنوان مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد و جایگزین حمید رضا رستمی گردید. فرناز علوی یک ماه بعد هم به عنوان عضو اصلی هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب و جایگزین عبدالحسین بیات عضو سابق هیات مدیره و مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد. در رسانه ها، اطلاعات خاصی درباره سوابق کاری فرناز علوی در قبل از صدور این احکام وجود ندارد و تنها می توان گفت که ایشان سالها کارشناس شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده اند. ظاهرا فرناز علوی تا پایان این دولت بازنشسته نخواهد شد.

گفتنی است در ماده 19 اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درباره انتخاب مدیرعامل این شرکت آمده است: «رییس هیئت مدیره و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره باید ایرانی باشند. رییس هیئت مدیره و مدیر عامل از بین کارمندان صنایع نفت - گاز و پتروشیمی ایران که اقلاً 15 سال سابقه خدمت در صنایع مذکور را داشته و حداقل 5 سال از آن عضو هیئت مدیره صنایع مذکور بوده باشد و یا از بین اشخاصی که سابقه خدمات برجسته دولتی و یا اجتماعی داشته انتخاب خواهد ‌شد. اعضای هیئت مدیره از بین کارمندان صنایع مذکور که اقلاً 10 سال سابقه خدمت داشته و لااقل 5 سال عهده‌دار مشاغل مهمی در آن صنایع بوده‌اند ‌و یا از بین متخصصین برجسته دیگر که سابقه اشتغال در مدیریت مؤسسات صنعتی مهم و یا امور مالی و اقتصادی و حقوقی داشته باشند انتخاب‌ خواهند شد».


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 14آبان 1397 ، کدخبر:13970813000884،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
م.آ75
اینکه مدیر خانم یا آقا باشه مهم نیست مهم اینکه واقعا مدیر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین