پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
بار دیگر مافیای چوب و جنگل خواری حادثه آفرید و کمتر از یکماه پس از شهادت محیط بان گلستانی، اینبار یکی از حافظان جنگل را زخمی و روانه بیمارستان کرد.صبح امروز "منصور خواجوی" جنگلبان اداره منابع طبیعی کردکوی در استان گلستان،قربانی حفاظت از جنگل های هیرکانی شد و در حین درگیری با قاچاقچیان چوب و حمله آنها با سلاح سرد، با ضربات چاقو مجروح و روانه بیمارستان شد.

شعارسال: صبح امروز "منصور خواجوی" جنگلبان اداره منابع طبیعی کردکوی در استان گلستان،قربانی حفاظت از جنگل های هیرکانی شد و در حین درگیری با قاچاقچیان چوب و حمله آنها با سلاح سرد، با ضربات چاقو مجروح و روانه بیمارستان شد.

گفته می شود ضارب این جنگلبان زحمتکش توسط پلیس آزاد شده است.

این گزارش حاکی است اینروزها قاچاقچیان چوب که با تصویب طرح "استراحت جنگل های شمال" موسوم به "طرح تنفس" از دست اندازی به جنگل های باستانی شمال ایران ناامید شده اند به دنبال ادامه بهره کشی از این منابع ملی تخریب شده ، حتی از آدم کشی و آسیب رساندن به جنگل بانان زحمتکش نیز ابایی ندارند.

کارشناسان جنگل یکی از مهم ترین دلایل این بی پروایی را، نبود برخورد محکم قضایی با متخلفان می دانند. به گونه ای که بسیاری از آنها پس از چند روز حبس، به قید وثیقه های کوچک آزاد می شوند و دوباره به تخلف های خود ادامه می دهند.

نهادینه شدن چنین روالی در برخورد بلا متخلفان به افزایش این حملات و زد وخوردها منجر شده و امنیت حرفه ای و جانی حافظان طبیعت ایران را متزلزل خواهد کرد.

در همین حال یکی از دلایل دیگر عدم تامین امنیت جانی برای جنگل بان ها و محیط بانان ایران، نبود قوانین متقن و محکم حمایتی است. به گونه ای که جنگل بان ها و محیط بان ها همچنان درذانتظار تصویب لایحه حمایتی خود هستند. لایحه ای که در صورت تصویب نیز مشکلات آنها را به طور کامل حل نمی کند و به قول برخی از محیط بانان، تنها به درد شهید شدن آنها می خورد.

به نظر می رسد اگر مسوولان برای حل این موضوع مهم کاری نکنند شمار شهیدان و مجروحان محیط زیست ایران به سرعت در حال افزایش خواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار:15 آبان 1397 ، کدخبر:15360 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین