پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: پیشنهاد می‌دهم نام فراکسیون زنان مجلس به «فراکسیون امور زنان و خانواده» تغییر کند.

شعارسال: شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در نشست هم‌اندیشی منتخبان لیست امید سراسر کشور که عصر امروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: حضور زنان برای آمادگی برای روند کلان مدیریتی کشور لازم است. البته طبیعی است و انتظار هم داشتیم که این‌گونه شود.

وی افزود: افزایش دو برابری تعداد زنان در مجلس از 3 درصد به 6 درصد، مجلس دهم را نسبت به دوره‌های قبل دارای یک ویژگی ممتاز می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: افزایش تعداد زنان نماینده از 9 نفر به 18 نفر نشان از اعتماد جامعه به توانمندی زنان دارد. مردم با رأی خود در انتخابات بار دیگر روش‌های مبتنی بر افراطی‌گری و خشونت را نه گفتند. لذا ما باید این پیام را به دقت درک کنیم.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان از شکاف‌ جنسیتی در ابعاد مختلف دارد و این یعنی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد که متأسفانه ایران در 145 کشور دارای رتبه 141 در شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد است. این مسئله جای تأمل و توجه جدی دارد. آنچه رتبه ایران را در این شاخص‌ها پایین می‌کشد، عدم شناخت توانمندی زنان است.

وی بر همین اساس یادآور شد: 37 درصد نمونه آماری ما خواستار اصلاح قوانین و حمایت از حقوق زنان است. با توجه به جایگاه مجلس به نظر می‌رسد مجلس در ارائه طرح‌های پیشنهادی جدید می‌تواند در همکاری دولت نقش اساسی در برآوردن این انتظارات داشته باشد. زنان نماینده نیز در این رابطه مسئولیت مضاعف دارند.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: هماهنگی و همگرایی که مجلس می‌تواند با سایر قوا داشته باشد، به احقاق حقوق زنان کمک می‌کند. به خاطر برخی تندروی‌ها و افراط‌گری‌های بسیاری که در گذشته به عنوان موانع سر این راه قرار گرفت با همدلی و همزبانی برطرف خواهد شد.

وی در خاتمه تأکید کرد: پیشنهاد می‌دهم نام فراکسیون زنان مجلس به «فراکسیون امور زنان و خانواده» تغییر کند؛ چراکه فراکسیون زنان صرفا فراکسیون مختص خانم ها نیست، پیشنهاد می‌شود که زنان نماینده نیز با توجه به تخصص خود وارد فراکسیون‌های مرتبط شده و عضو آنها شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 18 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 13950218001393 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین