پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رویکرد ما تبدیل ایران به عنوان مهم‌ترین کانون گردشگری حلال و کانونی برای گردشگران کشورهای اسلامی است.

شعارسال: امشب مراسم افتتاح و بهره‌برداری از فاز یک مجتمع چندمنظوره ساحل شهر با عنوان خلیج فارس با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، داوود کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری، بهمن خطیبی فرماندار شهرستان ملارد، حجت‌الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهرستان ملارد و مسئولان کشوری و لشکری در شهرستان ملارد برگزار شد.

*ایران به مهم‌ترین کانون گردشگری حلال در منطقه تبدیل می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در موضوع گردشگری گفت: اگر مبانی اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را بخواهیم در چند جمله خلاصه کنیم در واقع می‌توان این‌گونه بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور در جهت حل مشکلات توسعه کشور است.

وی افزود: در این راستا منابع بخش خصوصی بسیار قابل توجه است که در سال‌های اخیر از آنها استفاده نشده است، امروز سیاست دولت به سمت و سوی حمایت بخش خصوصی برای حضور در عرصه توسعه کشور است.

سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری در کشور بیان کرد: امروز در کشور یک شرایط ویژه‌ برای حمایت از گردشگری به وجود آمده است تا از ظرفیت گردشگری که سال‌ها مغفول مانده بود استفاده گردد. در سال‌های اخیر این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال، تأمین معیشت مردم، رشد اقتصادی، تأمین ارز مورد نیاز کشور استفاده نمی‌شد و امروز شاهد رشد این بخش و افزایش حضور گردشگران خارجی در کشور و رونق و رغبت این بخش برای گردشگران کشورهای مختلف هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بنا داریم در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های کلی دولت و اهداف برنامه‌های ششم و هفتم به گونه‌ای عمل کنیم که در افق سند چشم انداز 20 ساله در سال 1404 به اهدافی که برای این بخش مشخص شده یعنی جذب 20 میلیون گردشگر خارجی با 30 میلیارد دلار درآمد برسیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بخش‌ها گوناگون گردشگری اذعان کرد: ظرفیت‌هایی که در گردشگری مذهبی زیارتی، گردشگری فرهنگی تاریخی، گردشگری طبیعی و گردشگری سلامت در کشور وجود دارد یک ظرفیت بسیار قابل توجهی است.

وی افزود: ما با رویکرد خود که تبدیل ایران به عنوان مهم‌ترین کانون گردشگری حلال و کانونی برای گردشگران کشورهای اسلامی است با این هم افزایی که وجود دارد موفق خواهیم شد در افق 1404 به اهدافمان برسیم.

سلطانی‌فر با اشاره به سود بالای ناشی از توجه به امر گردشگری اظهار کرد: گردش مالی گردشگری و تفریحات و پذیرایی‌ها در دنیا به رقم 6 هزار و 500 میلیون دلار رسیده است، ما می‌توانیم از این بخش در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور قدم‌های بسیار خوبی برداریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به امنیت بالای کشور در امر گردشگری گفت: خوشبختانه در یک منطقه ناامن جغرافیایی، در حالی که بسیاری از کشورهای همسایه درگیر جنگ هستند، به برکت تلاش دست اندرکاران و عزیزانی که تأمین امنیت در کشور را بر عهده دارند، ایران اسلامی امروز در سایه رهبری‌های مقام معظم رهبری یک کشور امن و مطمئن برای گردشگری است و گردشگران خارجی می‌توانند با آسایش و راحتی در گوشه کنار ایران حضور یابند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 18 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 13950218001649 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین