پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که چرا نیروگاه‌هایی با راندمان 20 درصد از مدار خارج نمی‌شوند، گفت: با توجه به این‌که خاموشی هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، صرفه در این است تا این نیروگاه‌ها در مدار باقی بمانند.

شعارسال: معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که چرا نیروگاه‌هایی با راندمان 20 درصد از مدار خارج نمی‌شوند، گفت: با توجه به این‌که خاموشی هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، صرفه در این است تا این نیروگاه‌ها در مدار باقی بمانند.

عبدالرسول پیشاهنگ  با بیان این‌که در حال حاضر 3000 مگاوات نیروگاه اسقاطی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تا زمانی که نیروگاه‌های جدید جایگزین این نیروگاه‌ها نشود، نمی‌توانیم این نیروگاه‌ها را از مدار خارج کنیم.

وی درباره به صرفه‌بودن حفظ نیروگاه‌هایی با راندمان پایین ابراز کرد: برق اگر در دنیا هفت تا 10 سنت قیمت دارد، خاموشی 1.5 دلار برای هر کشور هزینه به دنبال دارد، بنابراین باید گفت که از مدار خارج کردن این نیروگاه‌ها به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.

برنامه راهبردی وزارت نیرو تا سال ۱۴۰۴ در راستای افزایش میانگین راندمان برق و حرارت نیروگاه‌های کشور تدوین شده و بر اساس مطالعات صورت گرفته در این راستا برنامه‌ای برای بازنشستگی واحدهای قدیمی با راندمان پایین درنظر گرفته شده است.

با خروج واحدهای فرسوده از شبکه و احداث واحدهای جدید که دارای راندمان بالایی خواهند بود، راندمان تولید افزایش خواهد یافت، هم‌چنین این اقدام هم‌زمان موجب کاهش مصرف سوخت به ازای تولید برق مساوی و درنتیجه کاهش آلایندگی ناشی از مصرف سوخت کمتر خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16آبان 1397 ، کدخبر: 97081607766،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین