پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۶۷۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: پول‌های سرگردان و نقدینگی‌ نباید وارد بازار مسکن شود، زیرا زمینه‌ساز جهش قیمتی در این بازار خواهد شد

شعارسال:عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: پول‌های سرگردان و نقدینگی‌ نباید وارد بازار مسکن شود، زیرا زمینه‌ساز جهش قیمتی در این بازار خواهد شد.

پول‌های سرگردان نباید وارد بازار مسکن شوند/ رکود تورمی‌ بازار مسکن حسن محتشم عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مسکن در 6 ماهه ابتدای سال شاهد رشد قابل توجه قیمت بوده است، گفت: در مهر ماه بازار مسکن وارد رکود شد و این رکود تورمی‌ تا آبان ماه امسال ادامه داشت.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در برخی نقاط تهران و کشور افزایش یافته اما به دلیل آنکه قدرت خرید مسکن کاهش یافته است، بنابراین این بازار وارد رکود شده و بسیاری از متقاضیان مسکن توان خرید خود را از دست داده‌اند.

محتشم افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه‌های عادی متقاضیان مسکن را از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن بیان کرد و افزود: بسیاری از متقاضیان توان خرید مسکن را ندارند و این کالا تبدیل به یک کالای ثانویه‌ برای مردم شده است و بهبود این امر نیازمند اجرایی کردن برنامه‌های صحیح و درست در این بخش است.

عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار کرد: امیدواریم سرمایه‌ها، نقدینگی و پول‌های سرگردان در اقتصاد کشور وارد بازار مسکن نشود، زیرا نتیجه این امر افزایش شدید قیمت خواهد شد و همین موضوع برای متقاضیان‌ مشکل‌ساز می‌شود.

وی تأکید کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که پول‌های سرگردان تا به امروز وارد این بازار نشده و امیدواریم با بهبود اقتصاد کشور و اصلاح فرآیندهای پول‌های سرگردان بتوانیم مانع ورود نقدینگی به این بازار شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار16آبان 97، کدخبر: 6721617، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
مالیات بر افزایش ارزش ملک ببند، ببین چه معجزه ای می کنه. کل تقاضای سوداگرانه مسکن رو صفر می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین