پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اقتصاد ایران در این روزها کاهش درآمد دولت به‌واسطه تحریم‌های نفتی است. از آنجا که بخش بزرگی از اقتصاد ایران دولتی است، کاهش درآمد‌های دولت عملا اقتصاد ایران را دچار رکود می‌کند. تورم حال حاضر را نیز اگر به آن بیفزاییم حاصلی جز رکود تورمی نخواهد داشت.

شعار سال: در این میان درآمد‌های دولتی که مهم‌ترین منبع آن در عموم کشورهای دنیا مالیات است، نقش مهمی را ایفا می‌کند. طی سال‌های گذشته و از نیمه دهه ۸۰ تاکنون سیستم جامع مالیاتی با مشارکت شرکت‌های بزرگ دنیا طراحی شده است و طبق گفته‌های دولتمردان در حال حاضر بیش از آنکه موانع فنی و عملیاتی داشته باشد، با موانع برخی گروه‌ها و افراد مواجه شده است. نظام جامع مالیاتی بر مبنای شعار دولت الکترونیک مطرح شد و پیش رفت. سیستمی که بدون دخالت فرد یا افرادی مانع فساد فردی و سیستماتیک شده و از سوی دیگر با گسترش چترمالیاتی، مانع فرار مالیاتی افراد بانفوذ و دانه درشت شود. حال سوال اینجاست که چرا سیستمی که تا پایان بهمن ماه سال ۹۵ باید اجرایی می‌شد، تاکنون عملیاتی نشده است؟ موانع اجرایی شدن نظام جامع مالیاتی کشور کدامند. در شرایطی که درآمدهای دولت شدیدا با تحریم‌های آمریکا تهدید می‌شود، چرا اقدام عاجلی در این زمینه انجام نمی‌گیرد؟ کارشناسان در این پرونده باشگاه اقتصاددانان به بررسی ابعاد نظام جامع مالیاتی و سیستمی کردن آن پرداخته‌اند و از شرایط حال حاضر آن می‌گویند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ 15 آبان 97، شماره: 3460905


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین