پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
سید مسلم یگانه با تکمیل باند فرودگاه ماکو تا دهه نخست آبان ماه امسال، نخستین هواپیما به‌صورت آزمایشی دراین فرودگاه فرود خواهد آمد تا شاهد توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری در این شهرستان مرزی آذربایجان غربی که با کشورهای ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است، باشیم.
شعارسال: «حسین فروزان» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو درگفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به اینکه از نیازهای اولیه این منطقه فرودگاه بود که اقدام‌های لازم برای تجهیز آن صورت گرفته و سازمان هواپیمایی نیز در حال استقرار سامانه‌ها و تجهیزات لازم آن است، افزود: مراحل ساخت برج مراقبت و ترمینال نیز بسرعت در حال انجام است و با خرید تجهیزات مورد نیاز بزودی پروازهای روزانه از این فرودگاه برقرار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین زیر ساخت‌های ارتباطی در منطقه آزاد ماکو می‌تواند توسعه همه جانبه و بویژه تسهیل مراودات تجاری و حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه را در برداشته باشد، گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو ازمشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای خریداری و تأمین هواپیماهای مورد نیاز این فرودگاه استقبال می‌کند. همچنین برای ایجاد یک خط هوایی مستقل درمنطقه آزاد ماکو با مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج در حال برنامه‌ریزی هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: برای ایجاد پایانه جدید در کنار این فرودگاه، به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع کار را شروع کرده‌ایم که در 2 هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و می‌تواند در درآمدزایی و اشتغال منطقه مؤثر باشد.

همچنین در سال گذشته ۶ میلیارد دلار ترانزیت، 5/5 میلیارد دلار صادرات و 5/5 میلیارد دلار واردات از منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است، ضمن اینکه چهاربانده کردن جاده فرودگاه نیز در دستور کار قرار گرفته که بهمن ماه امسال مناقصات آن انجام می‌شود.

* استقبال سرمایه‌گذاران خارجی

فروزان از استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: در 3 ماه اخیر، شرکت‌های مختلفی برای حضور در منطقه آزاد ماکو اعلام آمادگی کرده‌اند که بر این اساس تعدادی از آنها از سرمایه‌گذاران داخلی و تعدادی دیگر خارجی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: مرز بازرگان ظرفیت مناسبی برای تجارت با ترکیه و سایر کشورهای همسایه است که البته به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، بسیاری از سرمایه‌گذاران ماکویی به سایر کشورها از جمله امارات و ترکیه مهاجرت کرده‌اند.

به‌رغم فاصله ۱۴۰ کیلومتری منطقه آزاد ماکو تا مرز بازرگان، پهنای جاده تنها ۱۱ متر است که در آن ۳۰۰ هزار کامیون تردد دارد و روزانه بیش از یک هزار کامیون در این منطقه تردد می‌کند، اما کم‌لطفی‌هایی نسبت به این منطقه صورت گرفته است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 6058 ، چهارشنبه 29 مهر 1394، صفحه14

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین