پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۷۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
استاد دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است اگر هرسال نرخ دلار منطقی افزایش می‌یافت، این‌گونه نرخ ارز مانند فنر جهش پیدا نمی‌کرد.

شعار سال: محمدرضا قنبری استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره این سؤال که آیا تحریم‌ها ۱۳ آبان مانند یکی دو ماه گذشته در بحث سکه و ارز التهاب به وجود می‌آورد؟ تصریح کرد: التهابات سکه و ارز که دلایل خاص خودش را داشت از بین رفت.

وی ادامه داد: تمام دولت‌ها در دوره دوم انتخاباتی و در دولت دوم خود یک افزایش قیمت ارز داشتند، دلیلش هم این است که در دوره اول این کار را نمی‌توانند انجام دهند آن‌هم به علت اینکه اگر افزایش نرخ داشته باشند در دور دوم رأی نمی‌آورند؛ بنابراین همه دولت‌ها در دور دوم که ساحل امنی دارند و نیاز به رأی آوری ندارند اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دولت‌ها به‌جای اینکه هرسال ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت ارز داشته باشند، از این افزایش جلوگیری می‌کنند و در سال ششم به‌یک‌باره نرخ ارز را مبلغ قابل‌توجهی افزایش می‌دهند؛ این مورد را در زمان رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد داشتیم؛ این افزایش قیمت‌ها طبیعی بود این در حالی بود که اگر هرسال افزایش نرخ داشتند این‌گونه نرخ ارز مانند فنر جهش پیدا نمی‌کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 17 آبان 97، کد مطلب: 324027: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین