پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
دولت بودجه ای معادل 100 میلیارد تومان برای رفع مشکل بوی بد فرودگاه امام در سال 97 در نظر گرفت اما با وجود این بودجه که ساعتی 11 میلیون تومان می شود، هنوز مشکل بر طرف نشده است.

شعارسال: 8 ماه از سال 97 گذشته اما همچنان مسئولان با وجود تصویب بودجه 100 میلیارد تومان در حل مشکل بوی بد جاده فرودگاه امام خمینی (ره) ناکام مانده اند. مشکلی که بر توریست در همان بدو ورود به ایران، تاثیر منفی می گذارد و هیچگاه از ذهنش پاک نخواهد شد.

در این میان هنوز منشا بوی بد ناشناس مانده است و تعطیلی چند گاوداری و کارخانه نتوانسته است از بوی بد اندکی بکاهد. از ابتدای امسال نیز ساعتی 11 میلیون تومان هزینه شده اما متاسفانه هنوز حتی منشا این بوی بد شناسایی نشده است.

این در حالی است که سال گذشته نیز مبلغ 70 میلیارد تومان برای این امر هزینه شد و دست آخر نیز مشکل حل نشد.

گویا منشا بوی بد برای امسال نیز ناشناخته خواهد ماند چرا که لازم است دستگاه های اجرای کمبود بودجه خود را از محل بودجه رفع مشکل بوی بد فرودگاه امام تامین کنند.

مرداد ماه امسال بود که گفته شد علت بوی بد می تواند چند پرورشگاه دام و طیور و کشتارگاه آنان باشد. سال 96 بود که کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: دفن پسماندهای شهرداری تهران در کهریزک و فاضلاب شهرستان اسلامشهر و بهارستان مهمترین و اساسی ترین موضوعات برای کاهش بوی اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است و پس از آن واحدهای لبنی و دامداری،کشتارگاه دام و طیور عامل ایجاد این بوی نامطبوع هستند که در مجموع 28 کانون به عنوان منشا ایجاد این آلودگی شناسایی شدند و به زودی اقدامات لازم انجام می شود تا مشکل زیست محیطی مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) حل شود.

کلانتری همان زمان به پیگیری و مساعدت ویژه هیات دولت هم اشاره کرد. او حتی از آغاز پروژه های اصلاح مشکلات این کانون های آلودگی براساس جدول اولویت بندی خبر داد که سامان دهی فاضلاب شهرستان اسلامشهر و واون و البته مرکزدفن زباله کهریزک در راس آن ها بود.

سال 94 نیز محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران گفته بود: هنوز منشأ بوی بد مسیر و اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) نامعلوم است. پیش‌تر گفته شده بود منشأ این بو گاوداری‌های فعال در این محدوده هستند. ما از این گاوداری‌ها بازدید کردیم و حتی فعالیت چند گاوداری را متوقف کردیم اما بوی بد هنوز ادامه داشت.

بعد گفتند ممکن است منشأ این بوی بد رودخانه‌ای باشد که اتفاقا فاضلاب مراکز صنعتی این منطقه به آن سرازیر می‌شود. به‌همین‌دلیل پس از بررسی به صنایعی برخوردیم که صنایع آلوده و شیمیایی خود را به این رودخانه سرازیر می‌کردند.

متأسفانه پس از پلمپ‌شدن این مجموعه‌های صنعتی متخلف باز هم این بوی بد ادامه داشت. احتمالا این بوی بد تلفیقی از چند منشأ با هم است که اتفاقا ماندگاری بالایی هم دارد. پیگیری‌های ما بیش از شش ماه است که ادامه دارد و در این مدت به دنبال منشأ این بوی بد هستیم اما هنوز نتوانسته‌ایم آن را پیدا کنیم.

اما آنچه مسلم است این است که همچنان بعد از گذشت چند سال و صرف بودجه های کلان همچنان منشا بوی بد ناشناخته مانده و این بو مسافران را آزار می دهد.

گویا قرار است که هر سال بودجه ای تصویب شود تا مشکل کسری بودجه سایر دستگاه ها حل شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تیتر شهر، تاریخ انتشار: 17آبان1397 ، کدخبر: 83797 : www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
م.م77
وقتی اینو از اقای روحانی شنیدم که با این وضع معیشتی به یه همچین حاشیه هایی میپردازن و براش بودجه تعریف میکنن
فهمیدم اولویت های مردم با دولت خیلی متفاوته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین