پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۸۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت بهداشت فورا نسبت به تامین اقلام ضروری اقدام کند.
شعارسال:رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت بهداشت فورا نسبت به تامین اقلام ضروری اقدام کند.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، ضمن انتقاد از تعلل دولت و گمرک در ترخیص کالاهای اساسی و عدم مدیریت در تنظیم بازار گفت: بر اساس اطلاعات واصله گمرکات کشور مملوء از کالاهای اساسی و ضروری برای تنظیم بازار است اما متاسفانه به دلایل نامعلومی از ترخیص این کالاها خودداری می شود و بدین ترتیب در بازار موجب بروز ایجاد هرج و مرج می گردد.

خجسته ضمن اشاره به تخصیص ارز دولتی برای واردات اقلام دارویی و کالاهای اساسی، کمبود این موارد را غیر قابل قبول دانست و گفت: موضوع گرانی و کمبود اقلام بهداشتی مثل پوشک اخیرا مورد توجه رسانه ها و خانواده ها قرار گرفت اما بر اساس شواهد این همه ی ماجرا نیست و کمبود در اقلام دیگری از جمله داروهای بیهوشی و اقلام اساسی مورد نیاز در اتاق های عمل نیز نایاب شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تعجب از بروز کمبود در برخی از بیمارستان ها، موضوع انتقال بیماران با بالگرد برای انجام جراحی به پایتخت را یک مسئله ی غیر قابل پذیرش توصیف کرد و گفت: از آنجایی که موضوع کمبود داروها در بیمارستان ها مورد توجه رسانه ها قرار نگرفته است دلالان و سوء استفاده کنندگان اقدام به احتکار هزاران تن دارو کرده اند و البته بخشی از احتکار ها توسط برخی از سازمان های دولتی و گمرکات صورت گرفته است.

امیر خجسته افزود : دلالان و محتکرین حاضر هستند اجناس و اقلام دارویی در انبار ها فاسد شود اما با پول کم تر به دست مردم نرسد لیکن لازم است وزارت بهداشت سریعا نسبت به ارائه لیست دریافت کنندگان ارز دولتی برای دارو و اقلام اساسی اقدام نماید و به حتی در تصورات خود نیز راهکارهایی از جمله انتقال بیماران به پایتخت برای عمل جراحی توسط بالگرد را نپروراند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار17شهریور 97، کد خبر: 13970617000712، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ا.ف75
خود حضور گمرک در ایران به جای اینکه سود برای ملت داشته باشه در هر شرایطی داره ضرر میده! واقعا نمیشه ما یه نهاد نظارتی خوب با عملکرد درست داشته باشیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین