پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۸۱۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 14میلیون و 700 هزار دانش آموزسال تحصیلی جدید را در کشور آغاز می کنند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 6 درصد رشد داشته است
شعارسال:وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 14میلیون و 700 هزار دانش آموزسال تحصیلی جدید را در کشور آغاز می کنند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 6 درصد رشد داشته است.

سید محمد بطحایی شامگاه پنجشنبه در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور که در دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد برگزار شد، افزود: در سال تحصیلی جدید در کل کشور 105 هزار مدرسه آماده بازگشایی هستند و هشت هزار کلاس جدید به کلاس های مدارس در سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال تحصیلی 97 تعداد 10 هزار کلاس جدید به کلاسهای درس کشور اضافه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سهم خیرین مدرسه ساز در کشور در راستای مدرسه سازی به اندازه سهم دولت است فقط خیرین در گمنامی اقدام به مدرسه سازی می کنند.

بطحایی افزود: متاسفانه در دولت های قبلی با توجه به کمبود اعتبارات مدرسه سازی به امر مدرسه سازی توجه خاصی و ویزه ای نشده است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: سرانه فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز پنج مترمربع است و این درحالی است که استاندار آن هشت مترمربع می باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در برخی از استانهای کشور سرانه فضای آموزشی کمتر از سه متر مربع است و این موضوع نیاز به کمک خیرین برای رسیدن به استاندار فضای آموزشی در کشور را داریم.

وی اضافه کرد: امروز تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محمد رضا حافظی، تکریم از جریانی است که می تواند با کمک های خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی را نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شهرستان بروجرد میانگین فضای ورزشی دانش آموزی از میانگین استان نیز کمتر است گفت: با توجه به اینکه ورزش می تواند علاوه بر جسم روح دانش آموزان را تقویت کند از خیرین می خواهیم در امر ایجاد فضاهای آموزشی برای مدارس و دانش آموزان یاریگر ما باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم و ارزنده معلمان نیز گفت: نیروی انسانی فعال و پویا می تواند جامعه ای با نشاط را در آینده بسازد که این موضوع به ایثار و فداکاری معلمان بستگی دارد.

بطحایی افزود: بیشتر کاستی های آموزش و پرورش مربوط به کمبود فضای اموزشی است که خیرین می توانند کمک های بزرگی برای رفع این کاستی ها انجام دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت قانون، تاریخ انتشار16شهریور 97، کد خبر:6543 www.ghanoondaily.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ا.ف75
من فکر میکردم که با روندی که در زمینه جمعیتی ایران پیش گرفته بود باید امسال تعداد کمتری از دانش اموزان رو می داشتیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
م.آ75
خوب اینگونه آمارها چه دردی رو دوا میکنه از جامعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین