پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
کمتر از دو هفته پس از اجرای مرحله دوم طرح کاهش، اولین نشانه‌های تاثیر مثبت این طرح بر کیفیت هوای شهر تهران در حال نمایان شدن است. به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با گذشت ۲۳۰ روز از سال جاری مشخص شده که روند فزاینده آلودگی هوا نسبت به سال گذشته، از نیمه دوم سال معکوس شده و در طول یک ماه و نیم اخیر در هیچ روزی هوای تهران ناسالم نشده است.

شعارسال: بررسی گزارش شاخص کیفیت هوا نشان می‌دهد، تا ۱۴ آبان ماه با سپری شدن ۲۳۰ روز از سال 1397، هوای تهران در هیچ روزی به وضعیت ناسالم نرسیده و تعداد روزهای با هوای پاک و سالم نیز از ۱۹۶ روز در سال ۹۶ به ۲۰۳ روز در سال ۹۷ رسیده است. بررسی جزئیات این گزارش نشان می‌دهد با اینکه در نیمه ابتدایی سال جاری کیفیت هوای تهران در ادامه روند سه سال اخیر روند نزولی داشت و تعداد روزهای پاک و سالم کاهش یافته و تعداد روزهای «ناسالم برای گروه‌های حساس» افزایش یافته بود، با ورود به نیمه دوم سال، این روند به طرز محسوسی تغییر کرده است. در حالی که در سال ۹۶ از اول مهر تا ۱۴ آبان، تهران ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای عموم جامعه را تجربه کرد، در سال ۹۷ در این ۴۴ روز حتی یک روز هم هوای تهران از مرز سلامت عبور نکرده و تعداد روزهای آلوده در این برهه زمانی از ۱۳ روز به صفر رسیده است. در مقابل، در همین بازه زمانی ۴۴ روزه در سال ۹۷ شاهد ۵ روز هوای پاک هستیم و حال آنکه در سال ۹۶ در همین برهه، تهران تنها یک روز هوای پاک را به خود دید.

این دستاورد ملموس در حالی به دست آمده که هنوز اعمال جریمه با دوربین‌های جدید آغاز نشده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با افزایش پوشش معاینه فنی خودروها و به‌ویژه نظارت‌های سختگیرانه‌ای که درخصوص خودروهای دیزلی آغاز شده است، به زودی شاهد تاثیرگذاری بیشتر طرح کاهش آلودگی هوا بر تولید و انتشار ذرات آلاینده کوچک‌تر از ۵/ ۲ میکرون باشیم. در فاز دوم طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) که از اول آبان‌ماه ۱۳۹۷ آغاز شده است، معاینه فنی همه خودروهای سبک و سنگین به‌صورت ۲۴ ساعته و در همه روزهای هفته تحت کنترل قرار می‌گیرد. از دیگر اقدامات مکمل این طرح می‌توان به بازرسی‌های سرزده از اتوبوس‌های سرویس ادارات و کارخانه‌ها، ساماندهی هوشمند ناوگان حمل بار در تهران، ممنوعیت مطلق تردد اتوبوس‌های دودزا در شرکت واحد اتوبوسرانی و ممنوعیت هرگونه پرداخت به پیمانکارانی که در دولت و شهرداری از خودروی آلاینده استفاده می‌کنند، اشاره کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 19آبان1397 ، کدخبر: 3461835: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا با مدیریت صحیح میتونیم همه کار بکنیم! فقط باید دست های پشت پرده و سودجوهارو از میون برداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین