پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی که رئیس درآمدزاترین دستگاه اقتصادی کشور است، مدیریت این سازمان مهم را در این شرایط حساس کشور رها کرده و سودای شهرداری تهران را در سر دارد. جالب است که او وعده درآمدزایی برای شهرداری تهران می‌دهد، در حالی که بسیاری از طرحهای درآمدزا در سازمان امور مالیاتی عقیم مانده است
شعار سال : سیدکامل تقوی نژاد، کاندیدای پست شهرداری تهران با حضور در صحن شورا با اعلام برنامه‌های خود گفت: ابتدا باید بگویم که من برای حضور در این جلسه و در این عرصه با هیات دولت مشورت کردم که در صورت موفقیت دولت محترم همکاری لازم را با ما داشته باشند. همچنین از سایر ستاد قول همکاری برای اداره شهر تهران گرفتم و با متخصصان اقتصادی و بزرگان عرصه اعتدال مشورت کردم. لازم است از کسانی که در تهران منشأ خیر بودند، تشکر کنم. امیدوارم در کنار اعضای شورای شهر تمام توانم را برای تهران 1400 به تلاش ببندم.
وی ادامه داد: در حال حاضر  بدهی‌های شهرداری تهران به 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد. باوجود پتانسیل‌هایی که در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وجود دارد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.
تقوی نژاد بابیان اینکه تهران به‌عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی متأثر از سیاست‌های کلان اقتصادی کشور است، گفت: در دوران رکود شهر تهران و اقتصاد آن تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما برای اینکه کسری بودجه را پوشش دهیم ناچاریم برخی از نگرش‌ها در اداره شهر را تغییر دهیم. تلاش می‌کنم سهم درآمدهای پایدار را از 27 درصد به 40 درصد در سال 1400 افزایش بدهم. اکنون مهم‌ترین چالش، چالش مالی است.
کاندیدای پست شهرداری تهران ادامه داد: باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم. من سه سال مدیر بانک سپه بودم که در این سه سال سرمایه بانک سپه را 9 برابر کردم. هر فعالیتی که می‌خواهد صورت بگیرد باید روشن باشد. ما می‌توانیم ابزار جدیدی را در این زمینه ارائه دهیم و راه‌حل‌های ملموسی را داریم که امیدواریم موردحمایت قرار بگیرد.
تقوی نژاد با اشاره به اینکه من تاکنون در هرجایی که فعالیت داشتم، مدیر خلق درآمد بودم نه هزینه، بیان کرد: ازاین‌رو معتقدم باید هزینه‌های شهر تهران را کنترل کرد. تهران گران اداره می‌شود و ما باید کاری کنیم تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند و باید اثربخش‌ترین خدمات را در مسیر توسعه شهری به شهروندان داد.
او بابیان اینکه باید برای حل چالش‌های شهر تهران تلاش کرد، توضیح داد: اعتقاد من این است که ابر چالش ما چالش مالی است. برای موفقیت در شهر تهران من انگیزه دارم و پرکاری برای خودم و همکاران را وظیفه می‌دانم. شهرداری تهران و شورای شهر فرصت اندکی دارند که امید و اعتماد را به همشهریانشان هدیه کنند.
او افزود: شهردار به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را کند و باید صدای شهروندان را از دست‌فروش تا کارآفرین را همه باهم بشوند. ناگفته نماند که تنوع قمی و قبیله‌ای در تهران یک سرمایه بی‌بدیل در شهر است. پس مسائل اجتماعی و فرهنگی اولویت ما خواهد بود.
تقوی نژاد اضافه کرد: شهر تهران ظرفیت بالای گردشگری دارد و باید در این زمینه تلاش مضاعف شود و شهروندان نیز از آن بهره ببرند. بحث مهم دیگر آرامش در شهر تهران است که باید آن را در کنار آسایش لحاظ کنیم. همچنین باید سرانه‌های ورزشی و فرهنگی ویژه زنان و دختران را افزایش دهیم زیرا ظرفیت و حق زنان در این مورد تقریباً صفر است.
این کاندیدای پست شهرداری تهران بابیان اینکه شهروند تهرانی باید مشارکت مالی و همه‌جانبه در اداره شهر داشته باشد، اظهار داشت: یکی از مسائل شهروندان تهران مسئله ترافیک است که این‌یک مسئله جدی است. ما باید  پروژه‌های فنی  و عمرانی را موردتوجه قرار دهیم و باید از توزیع نامناسب که در پروژه‌های شهری وجود دارد جلوگیری کنیم. درمجموع 40 درصد پروژه‌های ما رشد فیزیکی دارند در این میان نباید از توسعه فضای سبز و باغ‌ها غافل شویم.
تقوی نژاد در پایان اظهار داشت: روزانه در تهران هشت هزار تن زباله تولید می‌شود و این در حالی است که زباله، طلای کثیف است و ما طرح مدیریت پسماند را به‌عنوان یک مسئله مهم پیگیری خواهیم کرد، زیرا روزانه در تهران هشت هزار تن زباله تولید می‌شود. باید فرایندها در جهت کاهش زمان و برخورد با فساد و ارائه خدمات بهتر بازنگری شود. ضمن اینکه من برنامه جدی و بی‌رحمانه جهت مبارزه با فساد دارم. من از گفتن این جمله ابایی ندارم که مبارزه بی‌رحمانه با فساد دارم و از همه ابزارها برای این مبارزه استفاده می‌کنم


سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی که رئیس درآمدزاترین دستگاه اقتصادی کشور است، مدیریت این سازمان مهم را در این شرایط حساس کشور رها کرده و سودای شهرداری تهران را در سر دارد. جالب است که او وعده درآمدزایی برای شهرداری تهران می‌دهد، در حالی که بسیاری از طرحهای درآمدزا در سازمان امور مالیاتی عقیم مانده است.



شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از کانال نود اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین