پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گلوگاهها و خلاءهایی که در مرزهای استان وجود دارد باید کنترل شوند تا ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت بتوانیم از نتایج مطلوب اجرای این طرح برای توسعه استان بهره بگیریم.
شعارسال:استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گلوگاهها و خلاءهایی که در مرزهای استان وجود دارد باید کنترل شوند تا ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت بتوانیم از نتایج مطلوب اجرای این طرح برای توسعه استان بهره بگیریم.

سید دانیال محبی در جلسه کارگروه قاچاق کالا و سوخت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک 100 کیلومتر خلاء مرزی در استان وجود دارد که سوخت از این مبادی به یغما می رود.

وی ادامه داد: سوخت و اقتصاد به عنوان 2 معضل در سیستان و بلوچستان مطرح بودند که در بخش اقتصادی با هم اندیشی دستگاه ها و همکاری بانک های عامل از رتبه 31 هم اینک به رتبه سوم کشور ارتقا یافتیم اما درسوخت همچنان مشکلاتی است که بایستی با اقدامات کارشناسی برطرف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پایین بودن درآمد مردم، ضعیف بودن زیر ساخت ها و خشکسالی های پی در پی سبب شده مردم این منطقه از کشور با مشکلات عدیده روبه رو باشند.

محبی بیان کرد: می توان با پایش صحیح و کارشناسی شده از وضعیت کنونی و سعه صدر ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت به بهبود وضعیت معیشتی مردم این استان کمک کرد.

وی گفت: مبارزه با قاچاق به عنوان اقدامی بسیار سخت و پیچیده، کارشناسی محض را می طلبد چرا که افرادی که مبادرت به قاچاق کالا می کنند افراد زبده ای هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کاهش 50 لیتر از کارت سوخت سبب بروز نارضایتی در بین مردم شده است، از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست پیگیری های لازم برای بازگرداندن این سهمیه را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: با بررسی همه جانبه مسائل باید تصمیماتی اتخاذ شود که نتایج مطلوب آن در جامعه نمود یابد.

محبی یکی از مشکلات در حوزه پایش سوخت را عدم فراهم بودن زیر ساخت ها در مسیر کرمان - بم به عنوان یکی از مسیرهای ورودی به استان عنوان کرد و افزود: در این زمینه پیگیری های لازم با وزیر ارتباطات صورت گرفته تا با راه اندازی فیبر نوری تا پایان سالجاری این مشکل نیز مرتفع شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز در این نشست گفت: طرح پایش میزان مصرف سوخت در میان مصرف کنندگان عمده و جزیی سیستان و بلوچستان از روز یکشنبه بیستم آبانماه جاری آغاز شد.

کورش بالادست بیان کرد: برای اجرای این طرح حدود 180 نفر از کارشناسان مناطق 31 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور به شهرستانهای مختلف تحت پوشش این شرکت در سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی افزود: این افراد به مدت 10 روز طرح پایش میزان مصرف را در محل جایگاههای سوخت و خودروهای سنگین بین شهری و درون شهری، ادارات و بخش کشاورزی انجام می دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان مصرف سالانه چهار فرآورده نفتی در حوزه این شرکت را در سیستان و بلوچستان 2 میلیارد لیتر عنوان کرد و افزود: امید است در قالب این طرح بتوانیم آمار دقیق از نیازهای استان در بخش های مختلف سوخت ارائه شود.

گفتی است، هدف اصلی سودجویان از کارت سوخت ها، قاچاق بنزین و گازوییل به کشورهای همسایه است؛ در واقع قاچاقچیان از کارت های سوخت متعدد استفاده می کنند تا شناسایی نشوند.

در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ دلار، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار21آبان 97، کدخبر: 774875،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین